שיפור יחסי המרה (CRO) Conversion Rate Optimization
אג'נט דיגיטל, שיווק 360 מעלות באינטרנט – נסו אותנו.
Open
X

שיפור יחסי המרה – CRO.  Conversion Rate Optimization - CRO

הגישה שלנו פשוטה – אנו מתמקדים בנושאים שמייצרים לעסק שלך יותר הכנסות. באמצעות מחקר של הפרמטרים הרלוונטיים באתר שלך ומחוצה לו אנו מספקים באופן שוטף תובנות והנחיות לשיפור הביצועים של האתר ועובדים איתך על יישום ההמלצות שלנו תוך תמיכה טכנית בביצוע השינויים על ידי חברת התוכנה או הצוות הטכני שמפעיל את האתר.

מומחי ניתוח Web Analytics של אג’נט אינטראקטיב חיים ונושמים אינטרנט, ולא פחות חשוב- אוהבים ומבינים אנשים. הניסיון הרב שנצבר עם השנים תוך שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים כמו גוגל אנליטיקס , Web Trends ו- Traffic Analyzer, מאפשר למומחים שלנו להגיע לתוצאות ומהר.

סוג השיפורים הנדרש הינו תלוי לקוח – שיפור התוצאות מתבטא בכך שהאתר ייצר יותר לידים (פניות ויצירת קשר, פניות בטלפון), יותר דפים נצפים (הכנסות מפרסום), יותר קניות באתר, יותר הרשמות של גולשים לשירות.

לחץ כאן לסיפורי הצלחה בתחום CRO

עוד על שיפור יחסי המרה באינטרנט

יחס המרה (Conversion Rate) מתייחס לאחד התחומים המתפתחים ביותר בתחום השיווק באינטרנט בשנים האחרונות. עבור בעלי אתרים רבים, אחד הפרמטרים החשובים ביותר הוא כמות הגולשים, סך כניסות מכל ערוץ: גוגל ממומן, גוגל אורגני, אתרים מפנים, כניסות ישירות, כניסות מקמפיינים שאינם גוגל וכניסות מערוצים שיווקיים נוספים כגון ניוזלטר. לכמות הגולשים באתר בהחלט יש חשיבות – בעיקר לאתרים המתפרנסים מהצגת מודעות, אבל זו חשיבות משנית ביחס לפרמטר העיקרי שצריך להנחות כל בעל אתר: הגדרת המטרות של האתר והשגת המטרות האלה בזמן הקצר ביותר ובהשקעה שתניב את הרווחים הגבוהים ביותר.

כל מטרה שהוגדרה באתר, בין אם מדובר באתר תוכן, אתר איקומרס או אתר שיווקי יכולה לעבור טיוב ושיפור תמידיים שיגדילו את ערכו היחסי של כל גולש שנכנס לאתר.

מטרות לדוגמא הניתנות למדידה ולכימות

  • אתרי תוכן: לחיצה על פרסומות, הגדלת כמות העמודים הנצפים (כתבות קשורות), העלאת כמות הזמן הממוצע של גולש באתר.
  • אתרי איקומרס: העלאת כמות המוצרים הקשורים אליהם נחשף הגולש, הגדלת סל הרכישה הממוצע וכמובן העלאת יחסי ההמרה בין סך הגולשים לכמות המכירות (שיפור ושכלול עגלת הקניות).
  • אתרים שיווקים: הגדלת כמות הנרשמים לניוזלטר, העלאת שיעור הגולשים הממלאים טופס ליד, חשיפת הגולשים לשירות חדש.

יחס המרה של Funnel לעומת יחס ההמרה מכלל הגולשים באתר

באמצעות גוגל אנליטיקס ניתן למדוד יחסי המרה של תהליך רכישה למשל באמצעות Funnels שהגדרנו מראש, אשר מציירים משפך ויזואלי בעזרתו ניתן להבין באיזה שלב בתהליך המכירה נוטשים הגולשים את עגלת הקניות. המשפך הוא כלי גנרי למדי ואינו מאפשר חיתוך של הגולשים בלי שנגדיר פרופילים שונים עבור כל קהל יעד אותו נרצה למדוד בנפרד, אבל הוא מספק תמונה כללית על פעילות הגולשים לפני ועד מילוי אחת המטרות (Goals) שהוגדרו באתר.

שיפור יחסי ההמרה – Conversion Rate Optimization

קיימות עשרות שיטות המאפשרות לנו לשפר את יחסי ההמרה בכל אתר ולהגדיל את כמות הרכישות / ההרשמות ושאר המטרות הגדרנו באתר, נזכיר כמה מן המובילות לפי דירוג החשיבות שלהן:

  1. מבחני A/B או ניסויי תוכן – A/B Testing – אלה מאפשרים לנו, באמצעות גוגל אנליטיקס, ליצור ואריאציות שונות של עמודי מפתח באתר, למשל עמוד הזנת פרטי כרטיס אשראי שהוא לרוב אחד החסמים העיקריים בתהליך רכישה. ככל שניצור ואריאציות מגוונות ורבות יותר כך נוכל לשכלל במהלך הזמן את עמוד היעד עד לכדי שלמות כמעט.
  2. אופטימיזציה לתוכן – Copy Optimization – שיטה זו היא למעשה חלק מתוך מבחני A/B שכן היא מאפשרת לנו לשפר את הקריאה לפעולה הן מבחינת הטקסט בו היא כתובה והן מבחינת עזרים ויזואליים כגון כפתורים שונים, באנרים פנימיים לעידוד ביצוע הפעולה וכיוצא באלה.
  3. Customer Journey Mapping – תהליך באמצעותו נמפה את התנהגות הלקוח באתר כדי להבין את החוזקות והחולשות שלו ביחס לקהלים שונים ביחס לדרישות השונות שלהם מהאתר והשירותים המוצעים בו. התהליך כולל גם תובנות ביחס לשירות המוצע באתר, שביעות רצון הלקוחות ופרמטרים נוספים.
  4. סקרי שביעות רצון ושאלוני אונליין – אחד האמצעים בעלי ה-ROI הגבוה ביותר מבין כל האמצעים המוצעים כאן. יחס ההיענות של הלקוחות לסקרי שביעות רצון כמעט תמיד מפתיע לטובה את בעלי האתר ומייצר תובנות שונות בהתאם לשאלות שבחרנו לכל סקר שביעות רצון.
  5. מבחני שימושיות – את החמישייה הפותחת של הכלים לשיפור יחסי המרה סוגר עוד כלי מעשי שכולל בדרך כלל חברה חיצונית המתמחה במבחני שימושיות (Usability Testing). בוחני החברה משתמשים בבודקים המורכבים קהלי היעד המוגדרים של האתר במטרה לשפר את חוויית המשתמש וליצור חוויית גלישה מעורבת, מהנה וקלה יותר.

שיטות נוספות בביצוע CRO ושיפור יחסי המרה

  • ניתוח מתחרים
  • סגמנטציה – התאמת חלקים שונים באתר לקהלים שונים
  • מיילים שיווקיים הנשלחים לגולש בהתאם לפעולה מסוימת שבוצע באתר או לאחר נטישה
  • Multivariate Content Experiments

כמה מילים על שיווק כלפי פנים – Inbound Marketing

המונח Inbound Marketing קיים בתחום השיווק באינטרנט מזה מספר שנים והוא מתייחס ליכולת למשוך גולשים ממקורות שאינם בתשלום על ידי יצירת תוכן בעל ערך מוסף (ויראלי לפעמים) שיוצר באזז וגורם לגולשים להפיץ את התוכן (וידאו, מאמרים, כלים חינמיים, טיפים וכו’) וגם ממקורות נוספים כגון קידום אתרים אורגני (SEO), מדיה חברתית ועוד.

כמה מאלה העוסקים בתחום ה- Inbound Marketing נוטים לייצר טראפיק לשם טראפיק כפי שהזכרנו בתחילת העמוד, כאשר המטרה הראשית ה- Inbound Marketing היא טראפיק לשם טראפיק, אלא טראפיק רלבנטי ואיכותי שיענה על מטרות האתר וייצר כמה שיותר הכנסות. חמשת השלבים המוגדרים של Inbound Marketing הם:

  1. הבאת טראפיק רלבנטי
  2. המרת הגולשים ללידים
  3. המרת הלידים למכירות
  4. המרת הלקוחות ללקוחות חוזרים עם שולי רווחי גבוהים יותר
  5. ניתוח התהליך לצורך שיפור וטיוב מתמיד

תוכנות CRO וכלים נוספים לשיפור יחסי ההמרה

www.kissmetrics.com
www.bruceclay.com/CRO/tools.htm
www.crazyegg.com
www.clickdensity.com
www.clicktale.com