השדרוג של גוגל וובמסטרס טולז

בחודש שעבר הציגה גוגל שדרוג לכלי הניטור והמעקב אחר אתרים שלה, Google webmaster tools.

השדרוג החדש הופך את וובמסטרס טולז לכלי רב ערך המספק סטטיסטיקה משלימה לכלי הניתוח של גוגל אנליטיקס, כולל טבלאות ומדדים שלא נראו קודם לכן בוובמסטרס טולז. השינויים אמנם הוצגו כבר לפני חודש, אבל בימים האחרונים הוסיפה החברה שני פרמטרים נוספים: מיקום ממוצע (בתוצאות חיפוש אורגניות) וכוכבים (ניתן ליצור קיצור דרך למידע על מילים מסוימות על ידי סימון בכוכב – בדומה לפונקציה הקיימת ב-GMAIL).

הכלים החדשים של גוגל וובמסטרס טולז מספקים לבעלי אתרים את המידע הבא:

  • חיפוש בכל טווח זמן אפשרי (עד לאחרונה אפשר היה לחפש רק לפי טווחי זמן מוגדרים מראש כגון חודש אחרון, שלושה חודשים אחרונים, ולא הרבה מעבר לכך).
  • חיפוש עבור כל מילות המפתח שלך (ולא 100 בלבד כפי שהיה בעבר).
  • גרף ויזואלי המספק מידע על כמות חשיפות (Impressions) לעומת יחס הקלקה (CTR או Click Through Ratio).
  • מידע פרטני על כל ביטוי או מילת חיפוש הכולל את מיקום האתר שלך בתוצאות החיפוש עבור אותו (אם לאתר שלך יותר מעמוד אחד בתוצאות החיפוש עבור ביטוי זה, גם הם יופיעו בפירוט), כמות חשיפות לאותה מילת מפתח, הקלקות, יחס הקלקה ולבסוף גם מיקום ממוצע.

גוגל וובמסטרס טולז

גוגל וובמסטרס טולז

מה משמעות השדרוגים האלה?

ראשית, גוגל חושפת עוד נתונים סטטיסטיים של תוצאות החיפוש לטובת בעלי ומקדמי אתרים. מעכשיו, אלה  יכולים לקבל נתונים מדויקים על מיקומים בתוצאות החיפוש בכל נקודת זמן לייצר דוחות הכוללים מידע סטטיסטי על ביצועי מילות המפתח.

שנית, וזה כנראה חשוב הרבה יותר, גוגל מספקת נתון חדש שעד היום הכרנו אותו מנתונים סטטיסטיים של קמפיינים בגוגל אדוורדס: מיקום ממוצע. באדוורדס הדבר מובן וברור מאליו, המיקום של המודעה שלך משתנה באופן דינאמי בהתאם לגובה התקציב שלך, רלבנטיות המודעה לביטוי המחופש וגובה הביד עבור כל קליק.

עבור תוצאות אורגניות הדבר קצת שונה, ואף אחד אינו יודע מהם הפרמטרים הקובעים את המיקום הממוצע שלך עבור כל מילת חיפוש (לא במדויק, בכל אופן). הנתון החדש מספק מבט מרתק על תהליך שמתפתח אצל גוגל כבר מספר שנים: דינאמיות של תוצאות חיפוש אורגאניות.

תוצאות חיפוש דינאמיות

תוצאות החיפוש הדינאמיות באות לידי ביטוי בעיקר בגוגל ארה"ב, אבל הן מסמנות את מה שעתיד להתרחש בסופו של דבר גם בגוגל ישראל: חיפוש בזמן אמת בטוויטר או פייסבוק, חיפוש בבלוגים, אתרי חדשות, סרטוני וידאו מיוטיוב, ספרים, קניות ועוד.

תוצאות החיפוש הדינאמיות הן גם אלה שגורמות לעתים קרובות לשינויים במיקום האתר שלך. אם, לדוגמא, האתר שלך מקודם בתוצאות החיפוש על המילה "אירו" – יש סיכוי סביר שהוא נפל בתוצאות החיפוש בשבועות האחרונים עקב ריבוי ידיעות חדשותיות על כלכלת אירופה ושער האירו. במקביל, גוגל מסמנת לבעלי אתרים כי לא לעולם חוסן, ויש לשפר, להתחדש ולעדכן אם ברצונך לשמור על מיקומים ראשונים בתוצאות החיפוש האורגאניות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה