נו, התחברתם כבר ל- API של גוגל אנליטיקס?

השבוע, פתחו בגוגל את שירות ה- API של גוגל אנליטיקס. אם אתם מתקשים להבין את המשפט האחרון ההסבר הבא הוא לטובתכם:

מה זה API?

API זה קיצור של Application Programming Interface, או בעברית- ממשק תכנות ויישומים. בגדול, ממשק כזה מאפשר למפתחים לקחת נתונים ואפליקציות מתוך תוכנה מסויימת לעשות בהם שימוש לצרכים נוספים.
במידה וסימני השאלה (???)  עדיין מרחפים מעל ראשכם- זה בסדר גמור!

מה זה גוגל אנליטיקס?

גוגל אנליטיקס היא תוכנת הסטטיסטיקה של גוגל. התוכנה מאפשרת ללמוד על תנועת הגולשים באתר, לעקוב אחרי קמפיינים במנועי החיפוש, לעקוב אחר ביצוע פעולות ועוד. שיטת הפעולה שלה היא פשוטה- מטמיעים קוד קצר בדפי אתר האינטרנט. הקוד "מדווח" לתוכנה על אירועים שהתרחשו באתר. הנתונים נאספים וניתנים לניתוח על ידי ממשק המשתמש של האנליטיקס.
מעבר לשאר יתרונותיה של התוכנה מול המתחרים היתרון הגדול והבולט שלה הוא שהיא יושבת על שרתים של גוגל והשימוש בה הוא בחינם.

אז מה זה ה- API של גוגל אנליטיקס?

ה- API של גוגל אנליטיקס הוא בעצם ממשק המאפשר לאנשים שמבינים קצת בתכנות לבנות כל מיני יישומים(שימושיים יותר או פחות) שמשתמשים במידע שנמצא באנליטיקס. היישומים האלה לא יכולים לשנות את הנתונים שבתוכנה או את הדרך שבה התוכנה פועלת. הם כן יכולים, לדוגמה, ליצור יישום שמציג נתונים מתוך האנליקטיקס על שולחן העבודה, ליצור יישום סלולארי של התוכנה להציג בזמן אמת תוצאות של קמפיין דוא"ל או, לחובבי המצגות, ליצור יישום שמאפשר הצגת הנתונים במצגת פאוור פוינט
האפשרויות כאן הן בלתי מוגבלות.

אז הבנתם מה זה API של גוגל אנליטיקס. יופי!

עכשיו חשוב שתבינו משהו נוסף- זה שאתם יכולים לקבל את הנתונים דרך הסלולארי בזמן אמת על ספינה בדרככם לחופשה באי קו- סמוי זה מגניב וגם מדליק. אבל זה לא שווה כלום אם הקוד של התוכנה אינו מותקן כראוי או שניתוח הנתונים שלכם אינו תואם את המציאות.

בהצלחה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה