אופטימיזציה לתוכן

בראשית ימיה, גוגל קבעה כי המפתח הנכון להופעה במקומות מרכזיים בתוצאות החיפוש הוא תוכן מקורי, כתוב היטב וכזה שמתעדכן בתדירות גבוהה. השם שניתן היה "התוכן הוא המלך".מאז אותם ימים זרמו מים רבים בנהר שהוא האינטרנט, ובעלי אתרים רבים גילו שיש דרכים מהירות, זולות ויעילות יותר מאשר כתיבת תוכן מקורי. הפיחות במעמדו של התוכן האיכותי נמשך עד לשנה האחרונה, אבל כעת הוא עושה מיני קאמבק תודות להבנה שאין תחליף לתוכן כתוב היטב בכל מה שאמור בקידום אתרים לטווח ארוך.

כתיבת תוכן איכותי

תוכן איכותי נכתב על ידי אנשי מקצוע שזה תחום התמחותם וחשוב לא פחות: בעלי הבנה מעמיקה בתחום עליו הם כותבים. אבל כדי שהתוכן ייחשב כאיכותי הוא צריך לענות גם על כמה כללים של כתיבת תוכן באינטרנט.

כללים לכתיבת תוכן באינטרנט

הכללים הברורים ביותר הם גם אלה שרבים עדיין נוטים להתעלם מהם. מבחינות רבות, עמוד אינטרנט דומה למסמך וורד. יש לו שם, כותרת ראשית, כותרות משנה, טקסט המסמך ופעמים רבות גם ניווט פנימי, אינדקס ומאפיינים נוספים שהופכים את המסמך נגיש וקריא יותר.

שמירה על אותם כללים בדיוק בעת כתיבת מאמר או תוכן לאתרי אינטרנט ישפרו את הנראות מול מנועי החיפוש ובסופו של דבר גם את התוצאות בגוגל.

הכללים הברורים מאליהם שכולם אמורים להכיר

  • התמקדו בעיקר בתוכן הרלבנטי לאתר שלכם.
  • כתבו בוורד כדי להמנע משגיאות כתיב מיותרות. את הטקסט העתיקו למערכת ניהול התוכן של האתר אחרי שהעתקם קודם לפנקס הרשימות. רק אז עצבו את הטקסט בעורך התוכן של ה-CMS.
  • השתמשו בתגיות Hx לפי סדר החשיבות של הכותרות בעמוד. החל מתגית H1 ועד תגית H6 במקרה הצורך. הקפידו להכניס מילות מפתח במינון נכון לתגיות אלה.
  • השתמשו בתגית Strong להדגשת מילות מפתח (חשוב לא להפריז בשימוש)
  • שלבו תמונות רלבנטיות בתוספת תגיות Alt ו-Title ושורת תיאור מתחת לתמונה.

הכללים הפחות מוכרים

  • כתיבת תוכן עשיר, מעל 500 מילה למאמר, עדיפה על תוכן "רזה" ומתומצת.
  • יצרו אינדקס למאמר (כפי שאנו מדגימים בראש המאמר הזה).
  • כתבו פסקה מקדימה למאמר, בעלת פונט גדול יותר משאר הטקסט.
  • מתי כדאי לפרסם מאמר חדש? חשוב לבדוק את גוגל אנליטיקס כדי לקבל שני נתונים חשובים: באיזה ימים נכנסים רוב המבקרים ובאיזה שעות. בהתאם לנתונים האלה תקבלו את הזמנים המומלצים ביותר לפרסום מאמר חדש באתר שלכם.
  • על מה לכתוב? המקור הטוב ביותר למציאת נושאים לכתיבה הוא לא גוגל, אלא מנוע החיפוש הפנימי של האתר שלך (ואם אין באתר שלך, מומלץ להטמיע אחד כמה שיותר מהר). באמצעות מנוע חיפוש פנימי תראה מה מעניין את הגולשים המבקרים באתר, האם הם מצאו את מבוקשם, ואם לא – איזה תוכן תרצה להעלות.
מתי מבקרים באתר שלך

באיזה שעות או ימים נכנסים מבקרים לאתר שלך

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה