אזעקת גוגל (גוגל אלארם)

גוגל הוא האתר הגדול ביותר באינטרנט שמרכז את מרבית תעבורת הגולשים. למרות שבמדינות מסויימות הנוכחות של גוגל נמוכה יחסית בגלל מספר רב של גורמים (ברוסיה, למשל, מנוע החיפוש יאנדקס פופולארי יותר מגוגל ואילו בסין זה מנוע החיפוש באידו).

אבל הפופולאריות של גוגל לא מסתכמת רק בחיפושים אלא גם, ואולי בעיקר, ברשת הפרסום האדירה שלו שפרוסה במאות אלפי אתרים ברחבי האינטרנט: החל מבלוגים קטנים ועד האתרים הגדולים ביותר ברשת מבחינת תעבורה.

כדי להזין את רשת הפרסומות שלו, גוגל זקוק למידע על הרגלי הגלישה שלכם, וכמה שיותר מידע יותר טוב. פרופיל עדכני של גולש מאפשר לגוגל להציג לו פרסומות תפורות אישית בלי קשר למהות האתר בו הוא גולש ולסוג התוכן שלו (כפי שהיה בתחילת ימי אדסנס). כיום גוגל מציעה למפרסמים אפשרויות מתקדמות במיוחד, ביניהן פרסום "עוקב" (Remarketing או Retargeting) המגיש פרסומות שעוקבות אחרי הגולש בהתאם להיסטוריית הגלישה שלו והמודעות עליהן לחץ בעבר.

כדי לספק למפרסמים אפשרויות מתקדמות כאלה, השאיפה של גוגל היא לאסוף כמה שיותר מידע ולבנות פרופיל אישי מלא ככל האפשר על כל גולש (ומשום כך היא מקנאה כל כך בפייסבוק – לה מספקים הגולשים נתונים רבים יותר מבחירה), וכאן נכנסת לתמונה אזעקת גוגל.

אזעקת גוגל – מתי נתונים שלך נשלחים לשרתי החברה

לפרנואידים, או סתם אנשים שעצבניים על גוגל עקב חדירה לפרטיות, קיים תוסף חדש (גם לכרום וגם לפיירפוקס) שמאפשר לקבל אזעקה (בצליל ובתמונה) בכל פעם שמידע על הרגלי הגלישה שלנו עובר לשרתים של גוגל. האזעקה מפרטת את סוג המידע שנשלח לגוגל (בין אם שולח אותו קוד אנליטיקסף קוד אדסנס, קוד של יוטיוב וכו'), אבל ככל הידוע, בשלב הזה התוסף עדיין לא מספק מידע על נתונים שנשלחים לגוגל באמצעות סרגל הכלים של גוגל (הסרגל הנפוץ ביותר בעולם) או באמצעות גוגל כרום, שאוסף מידע שוטף על המשתמשים בו וכובש נתח שוק הולך וגדל.

גוגל אלארם - אזעקת גוגל

גוגל אלארם - אזעקת גוגל

הורדת תוסף אזעקת גוגל

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה