באנרים בגוגל

זה לא סוד שהנדל"ן הפנוי עבור התוצאות האורגניות בגוגל הולך ומצטמצם בשנים האחרונות וזאת לטובת מודעות אדוורדס והנכסים של גוגל עצמה (תוצאות של סרטוני יוטיוב, גרף המידע, תשובות ישירות ממנוע החיפוש על עם עדכון האמינגבירד, חדשות ועוד). בחלקר גדול מתוצאות החיפוש התוצאות האורגניות מופיעות מתחת לשליש העליון ויש לגלול כדי לראות (Below the fold) וכעת המגמה הזו מקבלת חיזוק עם ניסוי נוסף שגוגל כנראה עורכת בתוצאות החיפוש: הצגת באנר ענקי מעל התוצאות האורגניות עבור חיפושים מבוססים שם מותג.

הניסוי הזה מוגבל מאוד בשלב הזה והוא מהווה חלק בלתי נפרד מכמות לא מבוטלת של ניסויים שגוגל עורכת על בסיס קבוע בתוצאות החיפוש. חלק קטן בלבד מן הניסויים האלה זוכה להשתלב בסופו של דבר בתוצאות באופן קבוע אבל נראה כאילו לניסוי הזה יש סיכוי לא רע להגיע לשלב הגמר בגלל שהוא קשור למותגים גדולים – ואלה כידוע זוכים אף הם לטיפול מיוחד מגוגל.

מותגים גדולים זוכים ליחס מועדף מגוגל לעתים ללא שום קשר למילת המפתח המחופשת או הרלבנטיות של האתר. אבל מצד שני מותגים גדולים גם נאלצים באופן קבוע ומזה זמן רב לרכוש את שם המותג שלהם בגוגל אדוורדס כדי להגן עליו מפני מתחרים שחושקים בטראפיק שמגיע מחיפושים על שם מותג מתחרה (התופעה הרבה פחות מקובלת בארה"ב מאשר בארץ למשל).  באנר דומיננטי כמו זה שגוגל בודקת כעת את האפקטיביות שלו עשוי להוביל למצב בו מפרסמים גדולים לא יזכו לטראפיק אורגני בכלל אבל מאידך המתחרים יתקשו לתפוס שטח ריאלי במידה ובאנרים כאלה אכן ימצאו את דרכם לגוגל בסופו של דבר.

ראוי כן לציין בהקשר זה כי גוגל מאפשרת מזה שנים למפרסמים להעלות באנרים לרשת שותפי התוכן שלה (GDN) – אולם אלה מעולם לא הופיעו לצד תוצאות החיפוש במנוע עצמו – קודש הקודשים של החברה שאף הצהירה ב-2005 כי לעולם לא תציג באנרים.

הראשונים לחשוף את הניסוי, שאושר רשמית מגוגל, הם @SynrgyHQ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה