גוגל הורגת את הלונגטייל?

לפני כחודש הוציאה גוגל את כלי מילות המפתח שלה (Keyword Tool) מגרסת בטא והוציאה לגמלאות את כלי מילות המפתח הישן והטוב. בימים הראשונים, דווקא נשמעו הרבה קריאות התפעלות, אבל עכשיו כבר אפשר לעשות סיכום ביניים ולקבוע שגוגל פשוט החליטה להפוך את כלי מילות המפתח לכמעט בלתי רלבנטי עבור מקדמי אתרים ואנשי PPC.

כלי מילות המפתח של גוגל שודרג לאחור…

הקרדיט לפוסט שייך לבלוגר ואיש ה-PPC  מארטי ויינטראוב (עם פולו-אפ של ארון וול מ-SEOBook) שהיה הראשון לפרסם את הדברים כפי שנאמרו מפי נציג רשמי של גוגל: כלי מילות המפתח החדש מציג אך ורק מילים או ביטויים שגוגל מחשיבה כבעלי פוטנציאל מסחרי. למרות שמאז שפורסם הפוסט הזה לפני כחודש, הדברים השתנו ומתקבלות הרבה יותר תוצאות רלבנטיות, עדיין לא ברור איזה מילים גוגל בוחרת להראות לנו והאם אנחנו מחמיצים ביטויי מפתח, בעיקר ביטויי זמן ארוך, שעשויים להביא טראפיק רלבנטי, אך אינם תורמים להכנסות גוגל?

אם בפוסט המקורי של ויינטראוב (מה-7 באוקטובר) כלי מילות המפתח החזיר רק 12 תוצאות על המילה Facebook (בפילוח לשפה האנגלית, לכל העולם וכולל אתרי מבוגרים) הרי שנכון להיום כמות הביטויים הקשורים עומדת על 627, עדיין מספר מגוחך התחשב בכמות החיפושים שמתבצעת על האתר. כך, למשל, בין תוצאות החיפוש אפשר למצוא את Justin Bieber Facebook שזה די הגיוני בהתחשב בעובדה שלעמוד שלו יש כ-15 מיליון חברים, אבל אי אפשר למצוא ביטוי כמו Facebook Nike למרות שלעמודים השונים של החברה יש קרוב ל-5 מיליון חברים, והדבר נכון כמעט לכל חיתוך שתחשבו עליו.

מאחר וכלי מילות המפתח מחזיר מקסימום 800 תוצאות לכל חיפוש, גם אם חיפשתם מספר מונחים יחד, אין מנוס מלהסיק שהשימוש בכלי מילות המפתח הפך לבלתי יעיל, או לכל הפחות למסורבל ולא אינטואיטיבי.

כלי מילות המפתח של גוגל

תוצאות לא רלבנטיות בכלי מילות המפתח

דוגמאות לתוצאות שלא תקבלו בכלי מילות המפתח החדש

אם נשתמש בדוגמאות למעלה, הרי שכדי לתכנן מחקר מילות מפתח יעיל, יש להפעיל עשרות חיפושי משנה על עשרות ביטויים נפרדים כדי לקבל רעיונות טובים למילות זנב ארוך, כמו בדוגמא הבאה:

חיפוש אחר הביטוי Texas Hold’em Poker אמנם מחזיר תוצאות כגון:

Texas hold’em poker play free עם 91 חיפושים חודשיים בכל העולם או

texas hold em xbox 360 עם 46 חיפושים חודשיים, אבל לא את הביטוי

texas holdem poker facebookעם 12,100 חיפושים חודשיים (כל החיפושים בוצעו עם התאמה מדוייקת לביטוי).

את הביטוי האחרון, אפשר למצוא רק עם מכניסים את המילה Facebook לביטוי החיפוש. המשמעות היא כי גוגל בוחרת להראות לנו תמונה חלקית, חלקית אפילו מאוד, שאינה מאפשרת מחקר מילים רציני: לא לצרכי SEO ולא לצרכי PPC.

כלי אחרים לעריכת מחקר מילות מפתח

מאז מעולם היו לגוגל מתחרים בתחום של מחקר מילים, ולמרות שרובם לא תומכים בעברית בצורה אמינה, הם מאפשרים לקבל תמונה ברורה יותר על עולם החיפוש, למרות שהם מתבססים על מאגר נתונים קטן בהרבה.

SEM Rush

Wordtracker

Trellian

Wordstream

Hitwise.com

Seogadget

Keywordspy

Spyfu

MS keyword Research

במקביל, אפשר לשחק גם עם כמה מהכלים של גוגל עצמה כדי למצוא רעיונות למילים חדשות, אבל גם כאן אנחנו מוגבלים למספר מועט יחסית של מילים או ביטויים. את השימוש בכלים האלה  נשאיר לפוסט אחר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה