גוגל טיסות

גוגל טיסות עומד בקרוב לעשות עלייה לישראל, ומדובר בעוד צעד שנועד לחזק את המותגים הגדולים על חשבון שותפים (אפיליאייטס) ושאר אתרים שמודל הרווחיות שלהם בנוי על הפניות ומכירות עקיפות תוך קבלת עמלה.

בשנים האחרונות גוגל עושה כל מאמץ אפשרי כדי לנקות את תוצאות החיפוש שלה מאתרי אפיליאייטס ואפילו מאתרים לגיטימיים – כל זאת לטובת הגשת תוצאות של גוגל עצמה ושל שותפות התוכן השונות שלה, ובעיקר השירותים של גוגל עצמה – מה שנקרא Universal search וכולל בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש סרטוני וידאו, חדשות, השוואות מחירי מוצרים, חיפוש מקומי (עדיין לא בארץ) ועוד שירותים שגוגל עצמה מציעה.

המשמעות המיידית של כל השינויים שעורכת גוגל בשנים האחרונות היא ירידה הדרגתית בחשיבות של מיקום אורגני, כאשר בחיפושים מסוימים התוצאה האורגנית הראשונה נמצאית מתחת לגלילה של הדפדפן. גוגל רוצה שכל הקלקה, או לפחות רוב ההקלקות שיש להן ערך כלכלי, יעברו דרכה ולא דרך אף אחד אחד, ויעשירו את קופת המזומנים שלה על חשבון כל אתר אחד באינטרנט, למעט מספר מותגים מובילים להם יש שיתופי פעולה הדוקים עם ענקית החיפוש הכוללים גם תקציבי אדוורדס עצומים וגם לפעמים תשלום תגמולים לגוגל בגין הפניות הגולשים, כלומר גוגל הופכת את עצמה לאפיליאייט הגודל ביותר שהיה מאז ומעולם, בעוד היא מאשימה את השותפים המסורתיים בזיבול תוצאות החיפוש.

בחזרה לגוגל טיסות. השירות החדש אמור להגיע בקרוב לארץ ויאפשר לחברות התעופה, ולהן בלבד, לייצר פיד ייעודי שיספק למנוע החיפוש מידע על מועדי נחיתות והמראות לכל יעדי הטיסות של החברה. המידע יוצג בתוך תוצאות החיפוש ולחיצה על אחת מחברות התעופה שמתאימות לחיפוש, תוביל לעמוד רכישת כרטיסי טיסה באתר שלה.

גוגל טיסות

מועדי המראה ונחיתה בתוצאות החיפוש

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה