גוגל טרנדס: פייסבוק יותר גדול מגוגל

זה לא שפייסבוק צריכים עוד הוכחות, אבל בכל זאת נחמד למצוא עוד אחת כזו, והפעם כזו שמגיעה דווקא מהאויבת הכי מושבעת: גוגל.

גוגל טרנדס לאתרים (Google Trends for Websites) הוא עוד כלי חביב אחד מתוך שפע הכלים שמציעה ענקית האינטרנט, וכזה שהרבה חברות בעולם אוהבות לעשות בו שימוש כדי להאדיר את האתרים שלהן או להפחית מחשיבות המתחרים. הכלי מספק מידע מעורפל אודות אחוזי השימוש באתרים שונים תוך עריכת השוואות בכמות הטראפיק לפי אומדנים לא ברורים שגוגל עצמה לא מפרסמת.

ועכשיו להשוואה עצמה: הגרף למטה, שנלקח מתוך גוגל טרנדס מראה, למרבה הבושה של גוגל, את ההפרש העצום בין הכניסות למנוע החיפוש בגרסתו הצרפתית לבין כמות הכניסות לגוגל בגרסתו הצרפתית, ומדובר בהפרשים עצומים.

פייסבוק יותר פופולרי מגוגל

גוגל טרנדס מראה שפייסבוק פופולרי בהרבה מגוגל

אפשר להסביר את הנתון באופן חלקי, אם נשער שמרבית הצרפתית מעדיפים להכנס לאתר Google.com ולאו דווקא לאתר המקומי Google.fr אבל אם זה המקרה, איך אפשר להסביר את כמות הכניסות ל: Facebook.fr שהוא בסך הכל הפנייה לסאב דומיין באתר הראשי Facebook.com? בהקשר הזה חשוב להבהיר, שוק החיפוש הצרפתי דומה מאוד לשוק החיפוש הישראלי: גם פה וגם שם יש לגוגל שליטה של מעל 90% משוק החיפוש המקומי.

בהשוואת גרסאות מקומיות אחרות של פייסבוק וגוגל אי אפשר למצוא אנומליה כזו, מה שמעלה את השאלה באיזה מהגרפים יש נתונים מעוותים, אם בכלל, ואם יש כאלה, האם יש למישהו משהו לההסתיר?

גוגל צרפת

גוגל שולט בשוק החיפוש הצרפתי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה