גוגל כרום צובר תאוצה

בחודשים האחרונים דפדפן כרום של גוגל מתחיל לתפוס תאוצה משמעותית, והוא כבר קרוב מאוד לדפדפן השני בתור: פיירפוקס (שעומד בקרוב בפני השקה של גרסה 4). מריסה מאייר, סגנית נשיא בגוגל שביקרה לא מכבר בישראל, אף ציינה כי אחוז המשתמשים בכרום בישראל הוא מן הגבוהים בעולם.

כרום לעומת אקספלורר או פיירפוקס

IE, דפדפן אקספלורר של מיקרוסופט ממשיך להוביל את שוק הדפדפנים, ובהפרש משמעותי, אבל קטן בהרבה מכפי שהיה עד לפני שנתיים או שלוש. בשנה או שנתיים הקרובות צפויות לצאת גרסאות חדשות לכל הדפדפנים הללו (וגם לאלה שנמצאים ממש בשוליים כמ אופרה או ספארי) – גרסאות שיתמכו במלואן בלשב הבא באבולוציה של האינטרנט, HTML5. הדגמה לביצועים של כרום עם HTML5 וספריות ג'אווהסקריפט מיוחדות אפשר לראות באתר Chrome Experiments שממשיך לייצר משחקים והדגמות על בסיס קבוע (כיום יש כבר למעלה מ-100 כאלה). עדות נוספת להצלחה של כרום אפשר לראות גם בגרסת בטא החדשה של פיירפוקס 4, שכעת נראה דומה יותר לכרום, עם לשוניות מעוגלות ופחות כפתורים בראש הדפדפן.

היתרון המרכזי של כרום ושל פיירפוקס (בעיקר פיירפוקס) לעומת אקספלורר הוא כמות התוספים הייעודיים. לשני הדפדפנים האלה אפשר למצוא תוסף כמעט לכל מטרה: החל מבדיקת קוד של אתרי אינטרנט, ועד משחקים, עזרים, הרחבות שימושיות ועוד. התוספים הללו, ולאו דווקא מהירות הגלישה הם סוד הקסם של הדפדפנים החלופיים.

פיירפוקס 4 בטא

פיירפוקס 4 גרסת בטא

דפדפנים לפי נתח שוק בעולם

כמובן שעדיין מוקדם להספיד את אקספלורר של מיקרוסופט. נתח השוק של אינטרנט אקספלורר עומד נכון להיום (בשוק הגלובאלי) על כ-60% שמתחלקים ברובם המכריע בין שלוש הגרסאות האחרונות של הדפדפן (6,7,8), כאשר גרסה 8 היא הפופולארית ביותר עם 25% אחוז מן הגולשים בעולם.

לפיירפוקס יש נתח שוק של כ-24%, אבל מאז נובמבר 2009 אחוזי המשתמשים מתחילים לרדת, בעיקר בגלל נטישת גולשים לטובת המתחרה מבית גוגל. כרום הגיע בחודש יוני 2010 לנתח של 7.24% מסך הגולשים בעולם – לא נתון מרשים במיוחד, אבל כרום יכול להתגאות בכך שהוא הדפדפן היחיד שמציג גידול מתמיד באחוז המשתמשים בו מאז הוצג בסוף 2008.

שוק הדפדפנים בישראל

כמו שציינה מריסה מאייר, שוק הדפדפנים בישראל קצת שונה מזה העולמי. נקודת הדמיון העיקרית היא אחוזי השימוש הגבוהים יחסית באקספלורר 6, שנובעים בעיקר עקב העובדה שארגונים רבים בארץ ובעולם עדיין לא שדרגו תשתיות מחשוב והעובדים גולשים באמצעות אקספלורר 6 (מגזין ZDNet אף פרסם ידיעה של מיקרוסופט שטוענת כי ארגונים רבים לא משדרגים את אקספלורר 6 פשוט כדי למנוע מהעובדים כניסה לפייסבוק).

התפלגות שוק הדפדפנים בישראל

  • אקספלורר 6: נתח של 10% בערך
  • אקספלורר 7: נתח של 19% בערך
  • אקספלורר 8: נתח של 37% בערך
  • סה"כ מיקרוסופט אקספלורר: בערך 66% מסך הגולשים בישראל
  • פיירפוקס (כל הגרסאות): 16% בערך
  • כרום: 14% בערך
  • ספארי (אפל): כ- 3.5% מסך הגולשים בישראל.
1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה