גוגל מציג תוצאות חיפוש בזמן אמת

בלוגר ואיש קידום אתרים בשם רוב אאוסבי גילה השבוע ניסוי מעניין בתוצאות החיפוש של גוגל: הצגת תוצאות משתנות בזמן אמת בהתאם לאותיות המוקלדות בשורת החיפוש. בגוגל אישרו את הידיעה, אבל בשלב הזה עדיין לא ברור אם מדובר בשינוי שיגיע בקרוב לכלל המשתמשים.

רוב המשתמשים, כאמור, לא יכולים לראות את השינוי הזה, וקיים ספק אם הוא אי פעם יתרחש. אם כן, זה נראה כמו חידוש מעניין שהופך את עמוד התוצאות לדינאמי מאוד, אבל עם פוטנציאל לא קטן לבלבל את הגולש ולהכאיב לו בעיניים.

אם גוגל תצגי בסופו של דבר את החיפוש בזמן אמת כפי שהוא מוצג בסרטון למטה, יש לקחת נקודה אחת, חשובה מאוד, בחשבון. בסרטון המצורף (שכאמור גוגל אימתה את נכונותו) לא רק התוצאות מתחלפות בהתאם להקלדה, אלא גם הפרסומות של גוגל. אם זה נכון, יהיה מעניין לראות כיצד גוגל תחשיב את הפרסומת המוצגת (שתהיה כמעט תמיד לא רלבנטית, שכן היא מופיע רק בעת הקלדה חלקית ועוד לפני שסיימנו לכתוב את המונחי המלא אותו נחפש. כך, למשל, לפי הדוגמא הזה, אם נתחיל להקליד את האותיות "חו" איזה פרסומת נראה? של חוות רונית, או אולי של חולצות מצחיקות? לא ברור).

האם תהיה השפעה על פרסומות גוגל?

שאלה מהותית יותר היא כיצד יראו המפרסמים את הפרסומות שלהם בסטטיסטיקה של אדוורדס? האם ההופעה הזו לחלקיק שנייה תיחשב כהצגה של מודעה למרות שיחס ההקלקה עליה אמור להיות אפסי? אם כן, יחסי ההקלקה על פרסומות (CTR) אמורים לצנוח פלאים.

מאחר ורק לגוגל יש פתרונים, לנו רק נשאר לחלוק אתכם את הסרטון ולהתרשם מתכונה שאולי תמצא בקרוב את דרכה אל תוצאות החיפוש של גוגל.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה