גוגל סטריט וויו עם פרסומות

בינואר אושר לגוגל פטנט שיאפשר לה לשלב פרסומות בזמן אמת בתמונות השונות שמצולמות בפרוייקט המדובר שלה, גוגל סטריט וויו, שעכשיו עושה עלייה לישראל.

מדובר בפטנט טכנולוגי שמזהה באופן אוטומטי שלטים, שלטי חוצות, שלטים של חנויות, בתי קולנוע ועסקים נוספים, ומאפשר לבעליהם להציג עליהם פרסומות חדשות, במקום התמונות הישנות שמופיעות עליהם כפי שצולמו בעת שעברה שם המצלמה המשוטטת של גוגל.

על פי הפטנט, בעליהם של נכסים מצולמים יוכלו לקבל עליהם בעלות באופן שקצת מזכיר את גוגל מקומות (פלייסס) ולפרסם באופן שוטף מודעות חדשות על חזית העסק שלהם. כך, למשל, בעליו של בית קולנוע יוכל לפרסם בכל פעם פוסטר אחר לסרט חדש על השלט המקורי שצולם על ידי גוגל סטריט וויו.

חלק מן הפטנט גם מתייחס לשאלת הפרסום על מבנים או שלטים שאף אחד לא תבע עליהם בעלות. על פי הפטנט, מי שיהיה זכאי לפרסם במקומות אלה הוא זה שיגיש את ההצעה (ביד) הגבוהה ביותר, כפי שנהוג בשאר מערכות הפרסום של גוגל.

למרות שהשירות עדיין לא פעיל, רבים כבר תוהים מה יקרה עם נכסים שיש להם בעלים אך הם עדיין לא תבעו אותם לעצמם בעולם הווירטואלי של גוגל. האם בעליו של בית קפה כלשהו יוכל "להלביש" את השלט שלו על השלט של בית קפה מתחרה, רק מפני שזה עדיין לא תבע בעלות ווירטואלית על הנכס המצולם שלו?

סביר להניח שלא נראה פרסומות בגוגל סטריט וויו עד שהשאלות האלה ייפתרו, ובינתיים רק נותר לנו לחכות לגרסה הישראלית המצונזרת, כדי שנוכל לשוטט בתל אביב הרחוקה גם דרך המחשב.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה