גוגל קובעת תוצאות חיפוש באופן מלאכותי

עכשיו זה כבר מוכח על ידי חוקרים מאוניברסיטת הרווארד: גוגל מקדמת את השירותים שלה בתוצאות החיפוש על פני שירותים מתחרים, למרות שבמקרים רבים הם רלבנטיים ופופולאריים הרבה יותר.

מחקר שהתפרסם לפני כשבוע חושף, לפחות לטענת מחבריו, את העובדה שהשירותים של גוגל כגון גוגל פיננסים זוכים למיקומים ראשונים בתוצאות החיפוש למרות שהם פופולאריים פחות משירות מתחרה כגון יאהו פיננסים. החוקר בן אדלמן, פרופסור מאוניברסיטת הרווארד שעוקב כבר שנים אחרי הפעילות של גוגל, ערך בדיקה פשוטה שלטענתו מוכיחה כי גוגל מקודדת חלק מתוצאות החיפוש באופן ידני ומפעילה למעשה אלגוריתם נפרד עבור חיפושים שכוללות את השירותים שלה.

אדלמן הקליד בשורת החיפוש את המניה של חברת סיסקו (CSCO) וראה כי התוצאה הראשונה היא של גוגל. כאשר הריץ את אותו חיפוש עם פסיק אחרי שם המניה, הוצאה הראשונה שעלתה היא האתר של יאהו. אדלמן מסביר את התופעה בעובדה שמתכנתי גוגל שכחו להוסיף את הואריאנט הזה לקידוד הידני, ולכם מתקבלת תוצאת אמת של האלגוריתם, שהיא אתר יאהו, ולא תוצאת הקידוד הידני שמעדיף את גוגל.

הסיפור לא נגמר שם, בימים אלה מתנהלת באיחוד האירופי תביעה כנגד גוגל, שעשויה לשנות לחלוטין את תוצאות החיפוש. בדיוק כשם שמיקרוסופט נתבעה בזמנו על שילוב דפדפן במערכת ההפעלה במטרה להחליש את המתחרים, כך גוגל משלבת בתוצאות החיפוש שירותים שונים שלה על חשבון מתחרים. בשנת 2007 הכריזה גוגל על תוצאות חיפוש אוניברסאליות לרווחת הגולש. בפועל, תוצאות אלה כוללות סרטוני וידאו, חדשות, מחירי מוצרים, מפות ושירותים נוספים, רובם ככולם של גוגל עצמה ולא של אתרים מתחרים.

את הסיקור המלא (בינתיים) של הסיפור אפשר לקרוא במלואו במגזין רג'יסטר בכתבה Google accused of hard-coding own links in search

גוגל מעדיף אתרי אדסנס על פני אתרים בלי אדסנס?

זו אחת השאלות הוותיקות ביותר בתחום ה-SEO, ולאחרונה אנחנו רואים עוד ועוד עדויות לכך שגוגל מקדמת בתוצאות החיפוש אתרים בלתי רלבנטיים, חסרי ערך מוסף,  שעוברים על החוקים של גוגל עצמה ועדיין זוכים למיקומים חסרי הסבר.

הנה מספר דוגמאות, כולם לקוחות מתחומים בעלי פוטנציאל כספי עצום ותחרות אדירה בגוגל (התוצאות נכון לתאריך כתיבת הדברים):

  • קידום אתרים – במקום השני אתר חדש יחסית בלי שום יתרון יחסי למעט הבדל אחד: הוא כולל מודעות אדסנס. שיהיה ברור, לכל המתחרים שלו בשני העמודים הראשונים לפחות יש יתרונות ותק, קישורים נכנסים, תוכן וכל פרמטר אפשרי נוסף.
  • ביטוח רכב – מקום שמיני, פוסט מאתר בלוגר שעובר באופן בוטה על החוקים של גוגל: 6 מודעות אדסנס בעמוד אחד, כאשר גוגל מגדירה 3 מודעות פר עמוד כמקסימום.
  • דילים לאילת – עוד תחום סופר תחרותי – במקום החמישי עוד פוסט עלום שעובר על חוקי הפרסום של גוגל עצמה, אבל זוכה למיקומים מעוללים בלי שום הסבר שניתן לייחס לאלגוריתם של גוגל.

אז מה בכל זאת ההסבר?

כפי שנאמר בתחילת הכתבה, גוגל מעדיפה את השירותים של עצמה, אדסנס ואתר Blogger שייכים שניהם לגוגל. אם גוגל מקדמת באופן גלוי את הכלים הפיננסיים שלה, למה שלא תעשה את אותו הדבר בעצמו עם שירותים אחרים?

גוגל אדסנס, שימוש מופרז

עבירה על החוקים של גוגל מזכה אותך בפרס?

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה