גרף המידע של גוגל

גוגל הציגה השבוע עוד שינוי משמעותי בתוצאות החיפוש שלה, שינוי שכרגע זמין בגרסה האנגלית של מנוע החיפוש בלבד, וכנראה יישאר שם לפחות בעתיד הנראה לעין. השינוי, חלק מסדרה ארוכה של שינויים ושדרוגים מאסיביים של גוגל בשנה האחרונה, מיועד להשאיר את הגולש בתוך תוצאות החיפוש במקום לשלוח אותו לאתרים חיצוניים, והוא למעשה שדרוג של אלמנט שקיים בגוגל כבר לפחות שנתיים: הצגת מידע מאתרים בתוך מנוע החיפוש.

כבר מזה כמה שנים אפשר למצוא בגוגל פרטי מידע שונים כגון זמנים בערים שונות בעולם, שערי מטבעות, תוצאות אירועי ספורט, תאריכי חגים (חלק מאלה זמינים גם בגוגל ישראל). כך, למשל, חיפוש אחר ביטוי כגון "מתי פסח 2013" יחזיר את התאריך המדויק של החג. כעת גוגל מציגה את האבולוציה שנקראית knowledge graph  המציגה תוכן עשיר של ממש עבור חיפושים מסויימים. גוגל כורה את המידע הזה מאתרים אחרים תוך שימוש בטכניקה שנויה במחלוקת הנקראית Content Scraping ששימשה ומשמשת בעיקר מקדמי אתרים בכובע שחור. חשוב להבין שהתוכן המוצג אינו של גוגל עצמה, אלא של אתרים אחרים ברשת, בעיקר ויקיפדיה כמובן, והיא מציגה אותו לנוחותה (ולנוחות הגולש) כאילו מדובר בתוכן מקורי.

הנה דוגמא לתוצאות החיפוש החדשות:

גרף המידע של גוגל

גרף מידע לדוגמא של גוגל

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה