וובמסטר טולס מקבל כלים חדשים

בשבועות האחרונים הציגה גוגל כמה חידושים מעניינים לוובמסטר טולס, אולי במטרה להלחם במתחרה מבית מיקרוסופט, בינג וובמסטר טולס, שכעת כולל גם את הכלים שהיו בעבר של יאהו.

בין האופציות החדשות שאפשר למצוא בגוגל וובמסטר טולס תוכלו למצוא את הבאות:

אימות אתר

בעבר עמדו בפני מנהלי אתרים שתי אפשרויות לאימות האתר שלהם בוובמסטר טולס: העלאת קובץ HTML או הוספת תגית META ייעודית. לשתיים האלה נוספו לאחרונה שתי אופציות נוספות: הוספת רשומת DNS או חיבור לחשבון גוגל אנליטיקס של האתר (שהיא בדרך כלל האופציה המועדפת. חיבור החשבונות השונים בגוגל מקצר זמני עבודה ועוזר לקבל נתונים שונים ודוחות ממקום מרכזי אחד).

בנוסף, גוגל כוללת היסטוריית נסיונות לאימות האתר כפי שאפשר לראות בתמונה המצורפת:

אימות אתר בוובמסטר טולס

אפשרויות חדשות לאימות אתרים בגוגל וובמסטר טולס

Rich snippets testing tool

הכלי הזה, שעדיין לא זמין בשפה העברית, מעיד על עתיד בניית האתרים כפי שגוגל רואה אותו. החברה דוחפת בשנים האחרונות את השימוש בתגיות HTML ייעודיות המסווגות את הטקסט באתר (מיקרו פורמטים). מיקרו פורמטים אפשר לכתוב בשתי שיטות:

  • Microdata
  • RDFa

שתי השיטות מציעות אפשרויות פשוטות לתיוג תכנים, ובעיקר את הניווט באתר או ספציפית את שביל פירורי הלחם (BreadCrumbs). גוגל מציעה כבר היום למקדמי אתרים להתחיל להשתמש בשיטה הזו של תיוג סמנטי כדי להבטיח שהאתרים שלהם יופיעו בתוצאות החיפוש עם התוצאות המצופות. התוצאות האלה כוללות נכון להיום אתרי ביקורות, רשתות חברתיות, פורומים וכיוצא באלה. באתרים אלה, גוגל מציגה בתוצאות החיפוש קישורים URL מלא, דירוג כוכבים באתרי ביקורות או נתונים אישיים של אנשים ברשתות חברתיות. בעתיד מגוון השימושים הזה עתיד לגדול.

דוגמא עד כמה חשוב השימוש הזה אפשר למצוא באתרים מובילים בחו"ל, נדוגמא למטה היא של IMDB. תוצאות החיפוש מראות את הציון לו זוכה הסרט מצד הגולשים (כולל כמות הצבעות), קישורים ישירים לשם הבמאי והשחקן הראשי ולבסוף גם את התקציר. תוצאות דומות אפשר לקבל על מוצרים שונים (למשל טלפונים סלולריים, ספרים וכו') בעוד שבאתרי רשתות חברתיות התיוג הסמנטי מספק תוצאות אחרות כגון מקצוע או רשימת חברים (Linked In ופייסבוק בהתאמה).

סניפט עשיר בתוצאות החיפוש

סניפט עשיר עם תיוג סמנטי

רשימת קישורים

חידושים גם בגוגל אדוורדס

בחודשים האחרונים הוצגו לא מעט חידושים גם בגוגל אדוורדס. על חלקם כתבנו ועל אחרים, בעיקר אלה המאפשרים לשלוט בקמפיין ישירות מעמוד ניהול הקמפיין (Inline Editing) נכתוב בקרוב.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה