חיפוש מקומי מותאם אישית והכרזות נוספות

גוגל ממשיכה למקד את המאמצים שלה בכיוון של חיפוש מקומי, שהופך להיות אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של החברה, ובשלב כלשהו הוא צפוי לעשות עלייה גם לישראל, אם כי במימדים קטנים כמובן בהרבה.

בתמונה למטה אפשר לראות כיצד נראה שוק החיפוש המקומי בארה"ב, שעוגת הפרסום שלו נאמדת ב-15 מיליארד דולר בשנה, ממנה רוצה גוגל לנגוס נתח גדול ככל האפשר. כדי לשפר את השירות עוד יותר, גוגל ממשיכה להוסיף לו פיצ'רים חדשים על בסיס קבוע, האחרון שבהם הוא גוגל הוטפוט (Hot Pot) שמשלב המלצות, ביקורות או ציונים שנתנו חברים כדי להמליץ לך על מקומות דומים. בכך, גוגל עושה עוד צעד בכיוון של תוצאות חיפוש מותאמות באופן אישי וכאלה שאינן מושפעות, או מושפעות באופן קטן יותר, מפרמטרים ישנים של אלגוריתם החיפוש כגון קישורים נכנסים.

השינוי הזה מושפע ללא ספק מהאלמנטים החברתיים של פייסבוק והוא תואם את ההכרזות האחרונות של גוגל: אנחנו לא מקימים רשת חברתית מאפס אלא משלבים עוד ועוד רבדים חברתיים בשירותים הקיימים. השמועות על Google Me אם כך אולי היו מופרכות, אבל תוצאות החיפוש בהחלט הולכות לכיוון החברתי. רצינו להביא תמונות של גוגל הוט פוט, אבל השירות אינו זמין בשעות האחרונות.

Google hotpot

גוגל הוטפוט

ובשלב הזה, גוגל הוטפוט, יחד עם שירותי latitude  וגוגל מאפס (Maps) לא מוצגים שכמתחרים ישירים לשירותים דומים כמו FourSquare, GoWalla או פייסבוק מקומות (Facebook Places) ונראה שגוגל מנסה משהו מקורי משלה, אולי הכנה לדברים גדולים יותר שיגיעו לקראת סוף דצמבר או במהלך השנה הבאה.

חיפוש מקומי מותאם אישית

תוצאות חיפוש מקומיות

השקה נוספת של גוגל קשורה לחיפוש מוצרים, כאשר החברה הכריזה על שיפור במנוע המוצרים, שכעת כולל גם נתונים כגון האם המוצר קיים במלאי (במידה והאתר חבר ברשת של גוגל) וכמובן תוצאות מקומיות של חנויות באזור שלך, בהתאם למיקום ממנו ביצעת את החיפוש

הכרזות נוספות

אין מה להכביר מילים על שירות המייל החדש של פייסבוק, כולם כבר כתבו עליו, ומאחר ורק למתי מעט יש גישה אליו בפועל, אין כרגע דרך לכתוב עליו באופן מקצועי. אבל חוץ מההכרזה הבומבסטית של פייסבוק, קרו לאחרונה עוד כמה דברים שעשויים לעניין אנשי אינטרנט בכלל ומקדמי אתרים בפרט:

יאהו רמזים (Yahoo Clues)

יאהו קלוז הוא אחד הכלים המסקרנים ביותר שיצאו לאחרונה ולמרות שהוא אינו מציג תוצאות בעברית, זה אחד מכלי מחקר מילות המפתח החזקים ביותר שקיימים היום בשוק עבור השפה האנגלית: הוא כולל השוואת של מילות מפתח, נתונים דמוגרפיים על המחפש, נתוני מגזר והכנסה והכי חשוב: חיפושים שקשורים למונח.

Yahoo clues

רמזים לחיפוש של יאהו

http://clues.yahoo.com

גוגל ריפיין (Google Refine)

כלי רב עוצמה בקוד פתוח, דומה למדי לאקסל על סטרואידים שמאפשר לסדר כמויות אדירות של מידע, למשל מילות מפתח, על פרמטרים שנבחרים על ידך.

http://code.google.com/p/google-refine/

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה