יאהו תשובות – מיליארד תשובות באינטרנט

יאהו תשובות (Yahoo Answers), מאגר השאלות והתשובות של החברה, ציין בחודש שעבר מיליארד תשובות לשאלות שונות שנשאלו באתר. מאגר המידע העצום הזה הוא אחד ממנועי הצמיחה הבודדים של יאהו בשנים האחרונות, עם 200 מיליון גולשים יוניקים (ייחודיים) מדי חודש וקצב גידול של 11% בשנה האחרונה. ליאהו רק שלושה שירותים פופולריים יותר: עמוד הבית שלה, שירות המייל ומנוע החיפוש.

כל גולש בעל חשבון יאהו יכול להכנס לאתר ולשאול שאלה בכל תחום שהוא, למשל תמיכה טכנית למחשבים, יעדי תיירות בעולם, פוליטיקה וכך הלאה. את התשובות לשאלות האלה מספקים גולשי יאהו אחרים לגמרי בהתנדבות. התגמול היחיד הוא נקודות וירטואליות שמקבלים בכל פעם שעונים על שאלה ובכל פעם שתשובה שלך נבחרה לטובה ביותר עבור השאלה. משתמשים פעילים במיוחד כבר הספיקו לענות באתר על עשרות אלפי תשובות ולצבור ניקוד שממקם אותם בראש סולם משתמשי האתר. למשתמשים כאלה יאהו מעניקה פרס נוסף: תווית "תורם עיקרי" (Top Contributor).

גוגל ויאהו

גוגל זיהתה כבר מזמן את הפוטנציאל הטמון במאגר השאלות והתשובות הזה, בעיקר אחרי שנאלצה לסגור שירות דומה שהפעילה בעבר ושלא הצליח לגייס מספיק משתמשים. כיום, תוצאות החיפוש של גוגל עבור שאילתות הכוללות שאלה כלשהי, מפנות כמעט תמיד לתשובות מאתר יאהו. כך, למשל, אם תחפשו בגוגל (באנגלית בלבד) why is my computer heating up so fast? או how can i fix my mouse ואינספור ניסוחי שאלות נוספים – הסיכוי שגוגל יציג לכם תשובה מיאהו גבוה במיוחד, בדיוק כמו ויקיפדיה עבור חיפושים הקשורים בהגדרות אנציקלופדיות.

שיווק ויראלי ביאהו תשובות (לקהל דובר אנגלית בלבד)

שימוש נוסף של ב-Yahoo Answers הוא למטרות ויראליות – שיווקיות או פוליטיות. הדוגמא הידועה ביותר היא זו של הילארי קלינטון, שבזמן קמפיין הבחירות שלה מול אובמה העלתה לאתר את השאלה הפופולרית בתולדותיו: האם צריך לעשות רפורמה במדיניות הבריאות של ארצות הברית. שאלה זו זכתה ליותר מ-38,000 תשובות.

התחרות

לאור הפוטנציאל האדיר של אתרי שאלות ותשובות, בעיקר מבחינת מנועי חיפוש וסידור המידע באינטרנט, קמו ליאהו לא מעט מתחרים, לפחות אחד מהם צובר פופולריות בקצב מהיר במיוחד. מאגרי המידע המובילים לשאלות ותשובות הם:

  • answers.com
  • allexperts.com
  • yedda.com הישראלית שנמכרה ל-AOL לפני כשלוש שנים
  • blurtit.com

ועוד מבחר אתרים, רובם אינם מצליחים לגייס מספיק משתמשים נלהבים כמו Yahoo Answers. מי שדווקא כן מצליחים הם אתרים המתבססים על עוני תשובות בתשלום ולא על טוב ליבם של גולשים מתנדבים. מי שהגה לראשונה את הרעיון הוא מנוע החיפוש Cuil שהציג לפני מספר שנים תוצאות חיפוש שעברו בקרה ידנית ולא מבוססות על אלגוריתם ממוחשב. לשיטה הזו יתרונות (תוצאות חיפוש רלבנטיות במיוחד) וחסרונות (תוצאות החיפוש כוללות חלק מזערי מכמות המידע באינטרנט) ו-Cuil מעולם לא זכה לפופולריות רבה. אבל מסתבר שבקרה ידנית דווקא עוזרת לחלק מהמתחרים של יאהו תשובות. אתרים דוגמת mahalo.com מספקים תשובות מקצועיות למגוון שאלות, תשובות שלרוב עולות באיכות שלהן על תשובותיהם של גולשים רנדומליים ביאהו. גם אתר chacha.com מספק תשובות של בעלי מקצוע לשאלות מכל תחום, עם גימיק מיוחד: את השאלות אפשר לשלוח ב-SMS לאתר

מענה אנושי על שאלות מהסלולר ומכל מקום אחר – ChaCha

מאז עלייתו לאוויר בינואר 2008 נשלחו לאתר ChaCha למעלה מחצי מיליארד שאלות והוא זוכה לאינספור אזכורים חיוביים במדיה האמריקנית. נכון להיום נמצא האתר במקום 455 בין האתרים הפופולריים בארה"ב, שהיא קהל היעד היחיד של האתר בשלב זה. ל-ChaCha קצב גידול מהיר במיוחד  ואיכות התשובות שבו גבוהה תודות לאלפי העובדים של החברה שמספקים תשובות מקצועיות לשאלות שנשלחות לאתר.

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה