מפות גוגל במודעות

גוגל ישראל היה במשך שנים הבן הלא אהוב במיוחד במשפחת גוגל המורחבת. כמובן שהוא לא היה לבד, כל אתרי המשנה של גוגל שאינם דוברי אנגלית סובלים כבר שנים מהזנחה ומפגרים טכנולוגית אחרי השלוחה הרווחית ביותר של גוגל, האתר הראשי באנגלית.

אבל בשנים האחרונות נראה שגוגל מתחילה להשלים פערים ולהתאים גם את הגרסאות המקומיות של מנוע החיפוש שלה לשיטות החיפוש והקידום המודרניות יותר, בעיקר עם דגש על תוכן איכותי, טיפול בתוכנות קידום כובע שחור וכמובן גולת הכותר מבחינת גוגל שהיא התאמת מנוע החיפוש לחיפוש מקומי, לוקאלי, מבוסס הן על השאילתה שהקליד המחפש והן על המיקום הפיזי ממנו הוא מחפש. בארצות הברית, אנגליה ומקומות רבים נוספים ההתאמה הזו כבר בוצעה כמעט בשלמותה, ובשנה האחרונה אפשר לראות עוד ניצנים של גם בגוגל ישראל, למרות שבמדינה קטנה כמו שלנו החשיבות של חיפוש מקומי פחותה בהרבה.

בשבועות האחרונים מציג גוגל ישראל תוצאות מתוך מפות גוגל ישירות מתוך מודעות אדוורדס. לא כל המודעות זוכות שתופיעה לידן מפה, ולא תמיד התוצאות שכן מוצגות הן נכונות, כאשר כתובת בית העסק שמופיעה במודעה אינה הכתובת שלו בפועל. בכל מקרה, התצוגה של בתי עסק מתוך גוגל מפות מדגישה ביתר שאת את החשיבות של קידום אתרים לוקאלי, מקומי ורישום בתי עסק לגוגל מקומות או גוגל מפות עם מידע מלא, מדוייק ככל האפשר וכמובן עדכני וכזה שכולל את פרטי בית העסק הנכונים כולל כתובת, טלפון ופרטים נוספים כגון שעות פתיחה, מקונות חניה עם חשיבות יתרה על העלאת תמונות וסרטוני וידאו רלבנטיים שמעלים את יחס ההקלקה.

הלשב הבא של גוגל אמור להיות ההכנסת תוצאות חיפוש לוקאליות לא רק מתוך מודעות ממומנות אלא גם מתוך תוצאות החיפוש האורגני. זה שלב בלתי נמנע שכבר קרה בשלוחות אחרות של גוגל בחבי העולם.

חיפוש לוקאלי עם גוגל מפות

מפות גוגל בתוך מודעות אדוורדס, בקרוב חיפוש לוקאלי גם בתוצאות אורגניות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה