ניתוח תנועת גולשים וזיהוי מוקדי רווח

אחד הפרמטרים של גוגל אנליטיקס שרבים נוטים להתעלם ממנו הוא זה של מבקר חדש מול מבקר חוזר (New vs Returning Visitors), למרות שבאתרים בעלי אופי מסחרי או כאלה המייצרים הכנסה מפרסומות, לנתון זה יש חשיבות מכרעת, ויש להשתמש בגוגל  אנליטיקס כדי לבצע ניתוח תנועת גולשים באתר.

ראשית, יש להפריד את סוגי האתרים הנפוצים

  1. אתרי מסחר אלקטרוני
  2. אתרים המייצרים הכנסה מפרסומות
  3. אתרים לאיסוף לידים

על פניו, נראה שהתשובה פשוטה: באתרי מסחר אלקטרוני קהל חוזר הוא זה שיבצע את מרבית ההמרות (רכישות) כיוון שהוא מורגל בתהליך הרכישה, מכיר את האתר, בוטח בו ואולי כבר ביצע רכישות בעבר. באתרי תוכן, מי שיבצע את מרבית ההקלקות על פרסומות אמורים להיות מבקרים חדשים שנחשפים לפרסומות של האתר הספציפי הזה בתדירות נמוכה יחסית, ולכן עשויים להיות סקרנים יותר. באתרי איסוף לידים, ההיגיון קובע כי מי שישאיר את הליד יהיו מבקרים חדשים שמבקשים מידע על תחום ספציפי בנקודת זמן מסויימת (למשל, מתעניינים בלימודים בתאריך כלשהו, או חידוש ביטוח רכב).

איזה גולשים מייצרים הכנסות לאיזה סוגי אתרים

הסצנריו שתואר למעלה, הוא ברוב המכריע של המקרים זה שמתרחש בפועל, על פי ניתוח תנועת גולשים במספר אתרים

  • ההכנסות של אתרי מסחר אלקטרוני + אתרים המייצרים הכנסה מפרסומות מגיעות בעיקר מגולשים חוזרים שמגיעים לאתר פעם שנייה או יותר במהלך תקופת המדידה
  • אתרים מבוססי לידים מרוויחים בעיקר ממבקרים חדשים באתר, שהם אלה שמשאירים את רוב הלידים.

בהתאם לכך, יחס הנטישה, Bounce Rate, גבוה בהרבה באתרים מבוססי פעילות לידים, אם כי במקרה שלהם זה לא בהכרח נתון שלילי. להלן מספר דוגמאות מתוך גוגל אנליטיקס המספקות נתוני אמת:

קליקים מבקר חדש מול חוזר

לידים מבקר חדש מול חוזר

מכירות מבקר חדש מול חוזר

מבקר חדש מול מבקר חוזר (New Vs. Returning Visitors)

מבקרים חדשים מגיעים לאתרים בעיקר כתוצאה מחיפוש במנוע חיפוש, קישורים מאתרים אחרים או קמפיינים ממומנים, בעוד שמבקרים חוזרים עושים זאת בכמה דרכים אפשריות:

  • אתר אהוב שנמצא במועדפים או בהקלדה ישירה (כמו אתרי חדשות)
  • חיפוש בגוגל אחר שם המותג (למשל "זאפ") או התוכן המסוים (למשל "השוואת מחשבים ניידים זאפ"

באופן כללי, אתרי איסוף לידים נוטים להיות בעלי תוכן סטטי וכזה שבנוי למטרה אחד בלבד: איסוף הליד, שם נגמרת בדרך כלל האינטראקציה שלהם מול הגולש (יש כמובן אתרים יוצאי דופן, כמו אתרי חברות הביטוח הישיר, שגם מספקות מחלקות שירות באינטרנט). אתרי תוכן ומסחר אלקטרוני צריכים להתחדש כל הזמן, להציג לגולש תוכן רלבנטי במיוחד ולספק לגולש סיבות טובות לחזור ולבקר באתר (מחיר זול הוא בדרך כלל סיבה טובה באתרי מסחר אלקטרוני, תוכן איכותי הוא הסיבה העיקרית באתרי תוכן).

איך להביא גולשים חדשים ולגרום להם לחזור

ישנן אינספור דרכים להביא גולשים לאתר, אחת הנפוצות שבהן היא באמצעות קידום האתר בגוגל בחיפוש האורגני או הממומן. עמוד נחיתה שבנוי באופן מרושל או כתבת תוכן שאינה רלבנטית למילה בה היא מדורגת בגוגל יגרמו לגולשים לא לחזור לאתר וגרוע מזה, להוריד את יחסי ההמרה שלך מתחת לממוצע הכללי של האתר.

המפתח אם כך, בעיקר בתוצאות האורגניות, הוא רלבנטיות של תוכן לתוצאת החיפוש ויותר מכך: רלבנטיות של האתר כולו לחיפוש ביצעת.

תוכן רלבנטי

לדוגמא: החיפוש אחר המונח "מציאות מדומה" בגוגל ישראל יניב מעט מאוד תוצאות המונח הגנרי הזה, למעט ויקיפדיה (ההסבר לכך הוא בעיקר דלות התוכן היחסית בעברית). התוצאה השלישית למשל, היא של אתר העוסק בקבלה. גם אם לחצתם עליה, הסבירות שתחזרו לאתר בהקשר של מונח החיפוש נמוכה מאוד וכך גם הסבירות שתמשיכו לדפדף באתר לעמודים נוספים. מי שמתעניין בנושא ומחפש את אותו מונח באנגלית בגוגל.קום "Virtual Reality" ימצא לצד ויקיפדיה שפע של אתרים מתמחים בעלי תוכן עשיר בנושא. אם הגעתם אליהם, יש סיכוי סביר שתחזרו אליהם וסיכוי סביר אפילו יותר תמשיכו לצפות בעמודים נוספים מעבר לעמוד הראשון אליו הגעתם מגוגל (Depth of Visit).

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה