סוג התאמה חדש למילות מפתח בגוגל אדוורדס

גוגל מוסיפה השבוע שני פרמטרים חדשים לגוגל אדוורדס. עד היום יכולנו להשתמש בשלושה סוגי התאמה של ביטויי חיפוש וכן ביטוי שלילי:

  • התאמה נרחבת
  • התאמה מדוייקת
  • התאמה לביטוי
  • התאמה שלילית

התאמה נרחבת

זוהי תצורת ברירת המחדל עבור ביטויים חדשים בכל קמפיין אדוורדס. תצורה זו פונה לכמות הגולשים הגדולה ביותר, אך לא בהכרח הרלבנטית ביותר. אם, למשל, בחרת  ביטוי כגון "משלוחי פרחים" המודעה שלך תופיע כאשר מישהו יחפש "משלוחי מזון בתל אביב" או "פרחים בעליית הגג" (תלוי כמובן גם בתחרות על הביטוי, בגובה הביד שלך וברלבנטיות המודעה).

התאמה מדוייקת

סוג התאמה זה גורם למודעה שלך להופיע רק כשמחפשים אחד הביטוי המדוייק ולא שום נגזרת שלו. אם הביטוי שבחרת הוא "טיולי אופניים" הרי שהמודעה שלך תופיע אך ורק כאשר מישהו יחפש טיולי אופניים.

התאמה לביטוי

בחירה בסוג התאמה זה יגרום למודעה שלך להופיע כאשר הגולש מחפש את הביטוי המדוייק וכן תוספות טקסט לפני או אחרי הביטוי. למשל, אם הביטוי שבחרת הוא "מכונת כביסה" המודעה שלך תופיע כאשר מישהו יחפש "מכונת כביסה", "מכונת כביסה למכירה", תוף מכונת כביסה" אבל היא תופיע אם סדר המילים ישתנה, למשל אם הגולש יחפש "כביסה מכונה" על כל הנגזרות שלה.

התאמה שלילית

רוב המפרסמים נוטים להתעלם מהתאמה זו משום מה, למרות שהיא עשויה לחסוך בעלויות הפרסום ולשפר את יחסי ההמרה שלך. הסצנריו הפשוט הבא מספק דוגמא למקרה בו שימוש בהתאמה שלילית עשוי לתרום לאיכות הקמפיין שלך: מי שמעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה בתל אביב יכול לבחור התאמה שלילית עבור הביטוי "מורה למתמטיקה בדרום" שאינו רלבנטי עבורו בכלל.

יתרונות וחסרונות של סוגי התאמה

לכל סוג התאמה יש יתרון מרכזי אחד וחסרון מרכזי אחד:

התאמה מדוייקת: המודעה לא תופיע בכלל בחיפושי זנב ארוך. כלומר, חשיפה מועטה אבל ממוקדת מאוד. סוג התאמה זה יביא פחות גולשים לאתר שלך אבל אם בחרת ביטויים נכונים, הרי שיחסי ההמרה של גולשים אלה יהיו גבוהים יחסית.

התאמה נרחבת והתאמה לביטוי: המודעות שלך יופיעו יותר, אבל לא תמיד יזכו לחשיפה רלבנטית כפי שהודגם למעלה. אם המטרה שלך היא לייצר טראפיק וחשיפה, אלה סוגי ההתאמה בהם תבחר, אם כי יחסי המרה שלך צפויים להיות נמוכים יחסית.

סוגים חדשים של התאמה נרחבת

השבוע הציגה גוגל (עדיין לא בישראל) שדרוג לביטויי התאמה נרחבת בשם "broad match modifier" המאפשר להוסיף סימן + ליד מילה אחת או יותר בביטוי התאמה נרחבת. אם בחרת להוסיף סימן + ליד מילה אחת בביטוי שלך, אתה מגדיר אותה כמילת חובה והמודעה שלך לא תופיע אם הגולש לא הקליד אותה. לכך יש להוסיף את חוקי המודעות של גוגל שקובעים שהמודעה כם תופיע במקרה של של ואריאנטים קרובים למילה שלך. ואריאנטים קרובים כוללים שגיאות כתיב, זכר / נקבה, יחיד / רבים וראשי תיבות.

הדוגמא למטה לקוחה מהפוסט בבלוג של גוגל וממחישה את האופציות החדשות של התאמה נרחבת.

סוגים חדשים של התאמה לביטוי

התאמה נרחבת לביטוי עם משתנים

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה