עדכון Pagerank

ינואר 2011 – גוגל מעדכנת את מדד Pagerank כפי שאנחנו מכירים אותו מהטולבאר, וזאת לראשונה מחודש אפריל 2009. למרות שכולם יודעים שלמדד PR אין שום השפעה על מיקומים או איכות האתר, מרבית בעלי האתרים עדיין נוהגים להתפאר ב-PR גבוה ולנסות להשיג ציון גבוה ככל האפשר. המציאות קובעת כי מדד PR האמיתי הוא נתון חבוי של גוגל, ולא זה המוצג בסרגל הכלים של החברה, אבל ככלי שיווקי, גוגל פשוט לא יכולה לזנוח את ה-Pagerank, שהפך להיות אחד  מסימני ההיכר שלה.

לעובדה שגוגל לא עדכנה את ה-PR כמעט במשך שנה יש אולי משמעות כלשהי, ואולי זה מסמן את רצונה של החברה לנטוש את המדד הזה שמסמן ימים אחרים עבור גוגל. מאידך, למדד יש ערך שיווקי רב ובעלי אתרים מכל העולם יעשו הכל כדי להשיג Pagerank גבוה יותר, כך שאולי לזמן העדכון הארוך יש דווקא משמעות הפוכה בניסיון להפוך אותו לנחשק יותר.

ראוי לציין שהשינוי האחרון, מתאריך 22 בינואר, הוא לא היחיד שביצעה גוגל בשנה האחרונה. מדי פעם מבצעת החברה עדכונים מקומיים במדד PR על פני טווח קטן של אתרים, בעיקר דומיינים חדשים או כאלה שפג תוקפם. העדכון הנוכחי הוא עדכון גלובלי ונוגע כמעט לכל האתרים ברשת.

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה