עמודי פייסבוק בעברית

רבות נכתב בחודשים האחרונים, כולל בבלוג הזה, על ההתבגרות של פייסבוק כפלטפורמה ועל השינויים שהיא יוצרת בדרכים בהן אנו משתמשים באינטרנט, אבל כמובן שלא הכל ורוד. לפייסבוק יש חסרונות רבים רבים, וגם יחסי נטישה לא מבוטלים מצד הקהל הצעיר דווקא, שעדיין מעדיף לתקשר עם חברים באמצעות המסנג'ר הוותיק ובניגוד לקהל בוגר יותר, לא מגלה נאמנות למותג ומרבה לבלות באתרי נישה ופורומים מתמחים.

אחת התופעות המכוערות ביותר בפייסבוק היא התופעה של יצירת עמודים לכאורה ללא מטרות רווח, ועל הדרך לנצל את קהל החברים בעמוד כדי ולשלוח אותו לקישורים שמייצרים רווח עבור יוצר העמוד. פייסבוק לא מאפשרת לגולשים לדעת מי יוצר העמוד ומספקת לו מטריה של אנונימיות מוחלטת, אנונימיות שמאפשרת למשווקי אינטרנט ציניים לצבור רווחים קלים ומהירים על חשבון קהל גולשים נאיבי. במקרים אחרים, יוצרי עמודים פופולריים פשוט נוטשים את העמוד ומשאירים את הקיר (Wall) לחסדי משווקי אינטרנט אחרים או סתם גולשים בעלי דיעות קיצוניות.

עמודי פייסבוק פופולריים בעברית

אין שום דרך קלה לגלות מהו העמוד הפופולרי ביותר בפייסבוק בעברית. אפשר, באמצעים שונים, לגלות מהו העמוד הפופולרי ביותר עבור דוברי שפה מסויימת ועבור מדינה כלשהי, אבל מהו העמוד בעברית הפופולרי ביותר? ככל הידוע לנו, אין דרך אוטומטית שמאפשרת להוציא את המידע הזה באמצעות ה-API של פייסבוק. לאור העובדה המצערת הזו, נאלצנו לנקוט בשיטה הישנה של סינון ידני כדי למצוא מהו העמוד בעברית עם מספר החברים הגדול ביותר. כפי שכתבנו בראשית הפוסט הזה, חלק מהעמודים הם לא יותר מפתיונות לשם צבירת רווחים, מאחרים נודף ריח של טעם רע וחוסר מחשבה תחילה, ורק מיעוטם מספק ערך מוסף של ממש לגולשים.

עמודים בעברית (שם העמוד נכתב בשפה העברית)

  1. ב-27.4.2010 כל המדינה לובשת לבן למען גלעד שליט (388,965 חברים)
  2. 6,000,000 מתו בשואה! בואו נגיע ל6,000,000 יהודים שיזכרו אותם (252,077 חברים)
  3. Gilad Shalit ~ גלעד שליט (199,632 חברים)
  4. כנסו לראות את אנג'לינה ג'ולי בלי איפור… מפחיד (146,506 חברים)
  5. אתר שפותר לכם שיעורי בית – חינם חינם חינם חינם- תהנוו (119,336 חברים)
  6. עספור (108,818 חברים)
  7. שמש (101,134 חברים)
  8. כנסו וצפו בפאדיחה הגדולה של יהודה לוי! קטע קורע מול בת זוגתו נינט! (92,993 חברים)
  9. מאקו (96,947 חברים)
  10. מועדון לילה (83,248)
  11. נגד הצעת החוק של ארדן – היתר ירייה בכלבים משוטטים (79,285 חברים)
  12. עצומה! 50,000 איש שרוצים להתחיל את הבצפר ב- 9:00! כולם להצטרף!! (78,042 חברים)
  13. גיסנו, אתה מתדרדר מרגע לדודלי (73,328 חברים)

(זוהי רשימה חלקית לשם המחשה בלבד, קיימים עוד עמודים רבים בעלי 50,000-100,000 חברים פלוס מינוס)

חלק מהעמודים האלה הם עמודים רלבנטיים עם קהל גולשים אמיתי מאחוריהם, אחרים (אתם מוזמנים לנחש איזה) הם עמודים שרוב החברים בהם מקורם בפרופילים פיקטיביים (ולכן הם לא מופיעים בסטטיסטיקות של עמודים מישראל, שכן חלק גדול מהפרופילים הבדויים נפתחו לכאורה ממדינה אחרת) והם עושים שימוש בשיטות קידום ויראליות שהאתיקה העומדת מאחוריהם מוטלת בספק מהותי.

העמוד הרשמי הכי פופולרי בישראל

העמוד הרשמי (כלומר בעליו הם יוצריו הרשמיים) הוא זה של להקת אינפקטד משרום (לעמוד הרשמי שלהם בפייסבוק) עם 219,051 חברים. מרבית העמודים הרשמיים של מוסדות ועסקים צוברים בשלב הזה הרבה פחות חברים מעמודים לא רשמיים משתי סיבות עיקריות: הם קמו הרבה אחרי העמוד הבלתי רשמי והם מנוהלים בצורה לא מקצועית.

עמוד רע ומצליח מול עמוד טוב ומצליח יותר

פייסבוק היה ונשאר פלטפורמה של הגולשים בשביל הגולשים, כאשר מרבית הגופים המסחריים עדיין נאבקים למצוא נוסחת קסם שתמשוך קהלים גדולים של גולשים לעמודים שלהם. אפילו לאלה שמצליחים לעשות זאת תודות לפופולריות אדירה Offline משולבת עם סקס אפיל (עספור), עדיין אין אסטרטגיה ברורה למיצוי ההצלחה (העמוד בנוי ברשלנות, קיים TAB ייעודי שכולל רק שורת באנרים לסדרות HOT ולא עושה רושם שיש יד מכוונת הכותבת את הפוסטים).

דווקא המקרה של אינפקטד משרום מוכיח שאפשר לעשות עמוד בפייסבוק כמו שצריך. העמוד כולל טאבים ייעודיים למוזיקה של הלהקה, תאריכי הופעות ועוד בונוסים לחברים בעמוד קריאה משמעותית לפעולה בדמות טופס רישום לרשימת תפוצה ועוד. בקיצור, ככה בונים עמוד מותג בפייסבוק.

2 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה