פייסבוק לעסקים

עסקים שונים נמצאים באינטרנט מסיבות שונות. הסיבה שלך לנוכחות באינטרנט יכולה להיות אחד או יותר מן הסיבות הבאות:

  • חשיפה לקהלים חדשים
  • מיתוג
  • איסוף לידים
  • מכירה באינטרנט או הגדלת מחזורי מכירה
  • החדרת מוצרים חדשים
  • קבלת משוב על מוצר או שירות
  • מתן שירותים באינטרנט
  • פרסום ממוקד לקהלי יעד מדוייקים

עד לשנים האחרונות, עבור המפרסם הישראלי הממוצע עמדו כמה אופציות עיקריות להשיג כל אחת מן המטרות האלה או כולן יחד:

  • פרסום במנוע החיפוש של גוגל
  • פרסום מבוסס באנרים באתרי תוכן
  • פרסום מבוסס מילות מפתח ברשת אדוורדס או ברשתות דוגמת נטו
  • שימוש בקבלנים חיצוניים לצורך איסוף לידים

היתרון של פייסבוק לעסקים לעומת מדיות פרסום אחרות

חשיפה לקהלים חדשים

פייסבוק הוא אתר התוכן הפופולרי בישראל, ובהפרש גדול (על נתוני השימוש בפייסבוק אפשר לקרוא בפוסט הזה). פרסום בפייסבוק עשוי לחשוף את המודעה שלך לכמות אנשים גדולה מזו שיש בפריים טיים טלוויזיוני (בהתאם לגובה התקציב שלך כמובן) ובמחירים פר קליק שהם עדיין תחרותיים מאוד ביחס למדיות אחרות כגון גוגל ופרסום באנרים מסורתי.

בנוסף, הפרסום בפייסבוק אינו מבוסס מילות מפתח ובאפשרותך לחשוף המודעה שלך לכלל המשתמשים או על פי פילוח למדינה, גיל, תחומי עניין וכך הלאה. היתרון הוא הפנייה לקהל רחב ככל האפשר אבל כזה שיש לו המאפיינים הרצויים עבור המוצר או השירות שלך. מודל כזה של פרסום קיים רק ברשתות חברתיות. בגוגל, להבדיל, המודעה שלך תיחשף רק לאלו שחיפשו אקטיבית מוצר או שירות הקשורים למילים שבחרת או ביקרו באתרים החברים ברשת אדסנס ולהם תוכן הקשור לזה שלך (אלה יכולים להיות גם המתחרים שלך).

מיתוג

מנוע החיפוש של גוגל מעדיף מותגים ידועים, אבל מציע אפשרויות מועטות לביצוע עבודת קריאייטיב עשירה למיתוג. היתרון כאן שייך לבאנרים במדיות מסורתיות וכמובן לפייסבוק, שמאפשר ליצור עמודי מותג מותאמים אישית ולגייס אליהם חברים. גיוס החברים הוא כבר מלאכה שיווקית נפרדת שכוללת בין השאר יצירת אפליקציות ויראליות לעמוד שלך וטכניקות מתקדמות נוספות.

איסוף לידים

נכון להיום, פייסבוק אינו מהווה במה לאיסוף לידים והמקום הטוב ביותר לעשות זאת היה ונשאר גוגל, שם בוחרים את מילות החיפוש הרלבנטיות בפינצטה ומגיעים לגולשים הרלבנטיים ביותר עבור הענף אליו אתה אוסף לידים.

מכירה באינטרנט או הגדלת מחזורי מכירה

בדיוק כמו במקרה של חשיפה לקהלים חדשים, גם במקרה הזה יש יתרונות לפייסבוק ויש יתרונות וגוגל. בעלי עסקים קטנים בוודאי מעדיפים פרסום בגוגל או אפילו בזאפ כדי להגיע לקהל הרלבנטי ביותר למוצר או השירות שלהם, אבל בעלי תקציבים גדולים יותר יגלו שבמקרים מסויימים הפרסום בפייסבוק מייצר אחוזי הקלקה (CTR) גבוהים יותר, אם כי אלה לא בהכרח מתרגמים ליחס המרה גבוה (לרכישת מוצר או שירות).

אפשרות נוספת היא יצירת אפליקציה בפייסבוק המתממשקת לאתר המכירות שלך ומאפשר ביצוע שלבים ראשונים של הזמנה כבר מתוך פייסבוק. נכון להיום, לא קיימות הרבה דוגמאות להצלחה משמעותית בתחום הזה.

החדרת מוצרים חדשים

זה סצנריו דומה לזה של חשיפה לקהלים חדשים, וגם כאן יש לפייסבוק יתרון על פני מדיות אחרות באינטרנט ובכלל. רק בפייסבוק תוכל לבחור מאפיינים כגון קבוצת גיל, אזור מגורים או תחומי עניין כדי לפרסם עבור קהל היעד המדויק שלך.

קבלת משוב על מוצר או שירות

בארה"ב כבר יש לא מעט חברות, ביניהם מיקרוסופט ורבות אחרות שכבר מספקות שירות לקוחות אונליין באמצעות טוויטר, ולאט לאט גם באמצעות פייסבוק. גוגל אינה מציעה אלטרנטיבה למשוב הישיר ולסקרים שחברה יכולה להפיץ בעמוד הפייסבוק שלה – כל זאת ללא שום עלות ישירה.

מתן שירותים באינטרנט

שוב, באמצעות פייסבוק ניתן ליצור אפליקציות מסויימות, אבל מתן שירותים של ממש באינטרנט (למשל הצצה בחשבון עובר ושב או בדיקת פוליסת הביטוח שלך) יישאר תמיד בתחום האחריות שלך כבעלים של חברה ואתר אינטרנט.

פרסום ממוקד לקהלי יעד מדוייקים

כמו שכבר נכתב בנקודות למעלה, לכל מדיה יש היתרון היחסי שלה, לפי הדוגמא הבאה: אם אתה בעליה של חברה לייבוא סירי מטבח תוכל למצוא יתרון יחסי בפרסום ממוקד בכל אחד מהמקומות הבאים:

  • פרסום בפייסבוק מפולח לפי תחומי עניין (בישול וקטגוריות רלבנטיות נוספות)
  • פרסום בגוגל על המילים והביטויים הרלבנטיים (בישול, סירי מטבח וחיפוים רבים אחרים)
  • פרסום באתרי נישה בהם יש מודעות אדוורדס או פרסום אחר מבוסס מילות מפתח, למשל אתר מבשלים העוסק באוכל ומתכונים.
  • פרסום באנרים באתרים גדולים ולא ממוקדים כדאי רק אם תקציב השיווק גבוה מספיק והמוצר שלך מצריך מיתוג יוקרתי.

עוד על שיווק בפייסבוק באתר אג'נט.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה