פרסום ממוקד בפייסבוק

כפי שכבר כתבנו כאן בעבר, פייסבוק הוא האתר הנצפה ביותר באינטרנט נכון לשנת 2010, למעשה, נתוני הגלישה בפייסבוק כל כך גבוהים, עד שהערכות שונות גורסות כי האתר מרכז 35 אחוזים מכלל התעבורה באינטרנט הגלובלי (הן מבחינת כמות משתמשים והן מבחינת התוכן שהן משתפים באתר)

הנתונים המרשימים בהם מתהדר פייסבוק קורצים לכל מפרסם כמעט (עוד על נתוני השימוש באתר פייסבוק) אשר מחפש פלטפורמת חיפוש עוקפת או משלימה לפלטפורמות חיפוש אחרות כגון גוגל.

לבסיס המשתמשים העצום של פייסבוק (בישראל בסיס המשתמשים הזה גדול במיוחד, וכיום נושק ל-3 מיליון משתמשים. מאז ה-12 למאי 2010 ועד ה-12 ליוני 2010 נוספו לפייסבוק בדיוק 91,000 משתמשים רשומים חדשים מישראל) יש השפעה מאגית כמעט על המפרסמים הפוטנציאליים שכמעט תמיד מתפתים לפרסם לקהל יעד גדול יותר מקהל היעד הטבעי שלהם.

פרסום ממוקד לפי קהל יעד

פייסבוק היא כיום הפלטפורמה היחידה שמאפשרת למקד את הפרסום שלך באופן המדויק ביותר. בארץ, פייסבוק עדיין לא מציעה פרסום ממוקד לפי ערים, ולכן בעת בניית קמפיין בפייסבוק צריך לשקול פרמטרים אחרים, בהתאם לגודל התקציב.

תקציב גדול

בעלי תקציב גדול יכולים הפנות את המודעה שלהם לכלל המשתמשים בפייסבוק להשגת חשיפה מרבית למותג או שירות. בהיותו האתר הגדול ביותר בישראל מבחינת חשיפה למשתמשים, אין במה גדולה יותר עבור מפרסמים בעלי כיס עמוק ותקציב שיווקי גדול. אך גם למפרסמים כאלה אין תמיד סיבה לפנות לכלל משתמשי האתר.

כלל משתמשי פייסבוק בישראל

כלל משתמשי פייסבוק בישראל

תקציב קטן או תקציב ממוקד

עבור מפרסמים מכל גודל, התהליך האמיתי של בניית קמפיין ממוקד בפייסבוק הוא איתור הקבוצות, העמודים ותחומי העניין של קהל היעד שלך ורק אז לתכנו קמפיין ייעודי לאוכלוסיה זו. עבור השפה האנגלית תהליך זה פשוט ואינטואיטיבי הרבה יותר, אבל לשם יצירת קמפיין ממוקד בעברית נדרשת יותר השקעה ויצירתיות.

כאמור, פייסבוק לא מאפשרת בשלב זה למקד את הקמפיין לפי אזור מגורים בישראל, רק לתושבי הארץ כולה. יחד עם זאת, לערים רבות יש עמודי Fans מסוגים שונים, עמודי של תושבים, עמודים המוקדשים לפעילויות עירוניות ועוד מגוון עצום של עמודים בעלי זיקה משנית לעיר כזו או אחרת. איתור העמודים האלה הוא המלאכה האמיתית של הקמת קמפיין ממוקד, לאחריה אמנם שיעור החשיפה יהיה נמוך בהרבה אבל גם הכי ממוקד שאפשר.

קבוצת אוהדי כלבים בתל אביב

קבוצת אוהדי כלבים בתל אביב

התמונה למעלה ממחישה באופן פשטני קהל יעד של בעלי כלבים, או בעלי עניין בכלבים מאזור תל אביב. זהו פילוח פשוט. איתור קהל יעד רחב יותר, אך עם אותם תחומי מיקוד מצריך חיפוש אינטנסיבי בתוך פייסבוק וגם מתוך גוגל – שפתוח לרוב העמודים והקבוצות השונות באתר (בניגוד לפרופילים אישיים).

הפרסום בפייסבוק, כאמור, מתאים לכל כיס, אך פרסום ממוקד אמיתי בעל ROI גבוה מחייב בניית קמפיין מקצועי ומחקר מקצועי של הטרנדים הרלבנטיים בתוך האתר.

2 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה