רימרקטינג דינמי עם גוגל תג מנג'ר (GTM)

שיווק דינמי באינטרנט

רימרקטינג דינמי הוא אחד מכלי הפרסום החזקים ביותר בארסנל של בעלי חנויות אינטרנט ופלטפורמות איקומרס. זהו כלי פרסום ממוקד בגוגל או פייסבוק שמאפשר לנו להציג למבקרים באתר שלנו אשר לא ביצעו רכישה בפועל, מודעות מותאמות אישית בהתאם למוצרים בהם צפו בחנות.

החלק הראשון, שאינו קשור ל-GTM, כרוך בהקמת פיד (Feed) מוצרים, לרוב בפורמט TSV, CSV או XML המתעדכן אוטומטית על בסיס יומי לפחות. ניתן לטעון את הפיד באופן ידני, אם כי זו אינה שיטת יעילה במיוחד. את תקינות הפיד שלכם ניתן לבדוק בכלי שמציעה פייסבוק תחת חשבון Business Manager – לצורך הבדיקה ניתן לטעון קובץ באופן ידני או לטעון קובץ מכתובת URL. בעמוד הזה ניתן להוריד פיד TSV לדוגמה שמתאים הן לגוגל והן לפייסבוק.

רימרקטינג דינמי עבור גוגל אדוורדס

תיוג האתר לרימרקטינג דינמי של גוגל אדוורדס מצריך שימוש בשלוש/ארבע תגיות בסיסיות עבור כל עמוד ועמוד באתר:

  • ecomm_prodid– זהה ל-ID של המוצר כפי שהוא מופיע בפיד המוצרים, שדה חובה אשר ניתן לטעון יותר מפעם אחת, למשל בעמוד עגלת קניות שמכילה מספר מוצרים
  • ecomm_pagetype– מזהה את סוג העמוד. הסוגים בהם ניתן להשתמש הם home, searchresults, category, product, cart, purchase, other
  • ecomm_totalvalue– מחיר המוצר בעמוד מוצר, או מחיר סך המוצרים בעגלת הקניות
  • ecomm_category– הקטגוריה אליה משתייך המוצר

אלה לא התגיות היחידות שניתן לטעון, אבל אלה הן החשובות ביותר, ואלה שמתאימות לצרכים של רובם המכריע של האתרים. מידע נוסף ניתן למצוא כאן.

רימרקטינג דינמי עבור פייסבוק  (Dynamic Ads)

התיוג עבור פייסבוק שונה מן הסתם, וכולל מגוון events אותן ניתן לתייג בהתאם לעמוד בו נמצא הלקוח הפוטנציאלי. התגיות הרלבנטיות ביותר עבור קמפיין דינמי כוללות את הבאות, אם כי גם במקרה של פייסבוק יש עוד מספר לא מבוטל של תגיות שניתן להשתמש בהן בהתאם לצרכים של האתר:

  • content_ids– זהה ל-ID של המוצר כפי שמופיע בפיד המוצרים
  • content_type– תמיד יהיה product עבור אתרי איקומרס
  • value – מחיר המוצר בעמוד מוצר, או מחיר סך המוצרים בעגלת הקניות
  • Currency– מזהה סוג המטבע. באתרים שמוכרים בשקלים, יהיה ILS, באתרים שמוכרים במספר סוגי מטבע, יש להזין באופן דינמי עבור כל מטבע, למשל EUR לאירו, USD לדולר וכו'

פירוט מלא של סוגי ה-events שניתן לשלוח אפשר למצוא כאן

הטמעת תגיות רימרקטינג דינמיות עם GTM

לאחר זיהינו את התגיות, יש להגדיר אותן באמצעות GTM. יש מספר דרכים לבצע זאת, בין אם באמצעות dataLayer שמוגדר באתר, שימוש בתגית Custom HTML עם javascript מותאם אישית או באמצעות הגדרות Variables מתאימים לחילוץ המידע הרלבנטי והזנתו לתגית אדוורדס בתוך GTM. לצורך דוגמה זו, נשתמש באופציה האחרונה שהוצגה כאן.

חשוב לציין שלאחר חילוץ במידע באמצעות variables מתאימים, נשתמש באותו מידע הן לפייסבוק והן לגוגל.  לצרכי מאמר זה, נתרכז בעמודי מוצר, עגלת קניות ועמוד התודה לאחר רכישה.

חילוץ תגית ID

זה הערך שייכנס לשדות ecomm_prodid של גוגל ותגית content_ids של פייסבוק. שיטת החילוץ של הערך תשתנה מאתר לאתר בהתאם למבנה ה-HTML שלו, וייתכן ונצטרך להגדיר מספר variables לחילוץ התגית בעמודי מוצר / עגלה / תודה. להלן דוגמה לחילוץ ID של המוצר בעמוד עגלת קניות של חנות מג'נטו (גרסה 1.9) – שעשוי במקרים רבים להכיל יותר מערך אחד, ולכן יש לחלץ את כל הערכים  כשהם מופרדים בפסיק:

function getCartProductIds() {
  var productIdsInputs = jQuery('input[type="hidden"][name="item_id"]');
	if(productIdsInputs.length)
    {
      	var productIds = [];
    	productIdsInputs.each(function(index,item){
    		productIds.push(jQuery(this).val());
    	});
       return productIds;
    }
}

ID של מוצר

הסקריפט נועד למצוא את ה-ID של המוצר, שנמצא בתוך שדה מסוג hidden, למשל

<input type="hidden" name="item_id" value="517" />

ובמידה וקיים יותר מאחד, לשרשר אותם עם פסיק.


חילוץ תגית content_type, סוג העמוד

ברוב המקרים, ניתן לקבוע את סוג העמוד לפי ה-URL שלו. בחנות בעלת מבנה URL סטנדרטי, מוצרים יופיעו תחת ה-URL של הקטגוריה שלהם, למשל www.example.com/TV/samsung-tv/tv-model-name

במקרה כזה, הדרך הנוחה ביותר היא באמצעות RegEx Table שיכנס תחתיו את כל עמודי המוצר / עגלה ועמוד התודה. דוגמה ל- RegEx Table לאתר מג'נטו סטנדרטי, עם URL של עמודי מוצר בהתאם לדוגמה למעלה:

טבלת RegEx

חילוץ תגית value

ברוב האתרים, התגית תופיע יחד עם סימן המטבע צמוד אליה. מאחר וניתן לשדר ערך נומרי בלבד, נצטרך לפלטר החוצה את הערך של המטבע (₪ / $ וכו) בכדי להישאר עם הערך הנומרי בלבד:

function getPrice() {
  //get price div
var price = jQuery('.price-mezuman-container span.price').text();
// remove currency from price
var cleanPrice = Number(price.replace(/[^0-9\.-]+/g,""));
  return cleanPrice; 
}

שידור הערכים לאדוורדס / פייסבוק

נצא מתוך נקודת הנחה שכל הטריגרים הרלבנטיים כבר מוגדרים, וכעת נשאר רק לשדר את הערכים באמצעות תגית מובנית של אדוורדס או Custom HTML עבור התגית של פייסבוק (דוגמאות לעמוד עגלת קניות)

אדוורדס

תגית אדוורדס רימרקטינג

פייסבוק

בהקשר של פייסבוק, חשוב לזכור שהחברה מציעה אינטגרציה ל-GTM (כמו גם לכלים אחרים), שעשויה לפשט מאוד את תהליכי העבודה מול הפיקסל שלה. פרטים נוספים בקישור הבא. לאחר ביצוע האינטגרציה, ניתן להגדיר תגיות GTM בתוך המערכת של פייסבוק.

תגית פייסבוק רימרקטינג