ספאמאליטיקס – ספאם בגוגל אנליטיקס

התרגלנו, בלית ברירה, לקבל ספאם לתיבות המייל שלנו (וגם לתיבות הדואר הרגילות), לקבל סמסים מאינספור גופים שרוצים לשלוח לנו יד לארנק וגם לשיחות טלפון פולשניות מגופים שלא בדיוק ברור איך השיגו את המספר שלנו. אם זה לא הספיק, הנה מגיע סוג חדש של ספאם – ישירות לדוחות אנליטיקס שלכם.

כל מי שתחום עיסוקו כולל גם ניתוחי אנליטיקס, יודע עד כמה המערכת הזו מלאה בבאגים מסוגים שונים, אבל עד היום נחסך מאתנו ספאם, אלא אם נחשיב בוטים שונים שמייצרים כניסות פיקטיביות מאתרים מופרכים דוגמת semalt.semalt.com, buttons-for-website.com ואחרים. את האתרים האלה אפשר לחסום בקלות יחסית באמצעות שימוש בקובץ htaccess כפי שהדגמנו במאמר הזה, אבל שיטה זו לא תעזור במניעת הספאם החדש.

בימים האחרונים דוחות events של אתרים רבים בכל העולם החלו להראות את ה-event הבא שמעולם לא הוגדר באף דוח: to use this feature visit: EVENT-TRACKING.COM

האתר עצמו הוא מה שנקרא MFA, כלומר made for adsense והוא לא כולל שום מידע מועיל פרט לפרסומות של גוגל. האתר עושה שימוש ב-API של אנליטיקס כדי להחדיר את הקוד לדוחות, אבל חשוב להבהיר שלא מדובר בפרצת אבטחה באתר שלכם או בגוגל אנליטיקס, אלא רק מטרד שעושה קצת בלגן בדוחות.

כדי למנוע את הצגת האתר בדוחות יש ליצור פילטר עם hostname שכולל את כתובת האתר. מאחר והאתר הזה הוא כנראה רק סנונית ראשונה שמסמנת את עתיד הספאם בגוגל אנליטיקס, מן הסתם רשימת האתרים שנצטרך למחוק בדרך הולכת להתארך משמעותית בחודשים הקרובים.

יש שרשור שלם שמוקדש לעניין הזה ב-MOZ למי שמעוניין לקרוא עוד.

event-tracking.com spam