הסמכות מקצועיות של גוגל

גוגל מציעה למשווקי אינטרנט, בוני אתרים, מפתחי אנדרואיד ואנשי מקצוע נוספים מגוון הסמכות מקצועיות, חלקן מיועד לאנשים פרטיים המעוניינים להרחיב את הידע שלהם בתחום הרלבנטי, בעוד הסמכות אחרות מיועדות בעיקר לחברות או ארגונים הרוצים תו תקן רשמי של "שותף גוגל".

בפוסט הבא ננסה למנות את ההסמכות העיקריות של גוגל, המיועדות בעיקר למשווקי אינטרנט ובוני אתרים, יחד עם פרטים רלבנטיים שעשויים לסייע לך בבחירת הקורס המתאים לצרכים שלך.

עבור כל ההסמכות והתעודות שלה, גוגל מספקת מדריכים מפורטים שמאפשרים לך להתכונן לבחינות השונות באופן הטוב ביותר.

הסמכות של גוגל Partners

אלה ההסמכות הנפוצות ביותר, שמקנות תעודה אותה ניתן להציג הן בפרופיל העסקי של החברה בכתובת  https://www.google.com/partners/, הן בפרופיל האישי של האדם המוסמך והן באתר האינטרנט של החברה.

תחום הפרסום בגוגל  , הסמכות AdWords

AdWords Fundamentals

ההסמכה הבסיסית ביותר לפרסום בגוגל, נדרשת כבסיס לכל ההסמכות הפרטניות ולקבלת תואר AdWords certified.

משך: שעתיים

שאלות: 100

ציון עובר: 80% ומעלה

תוקף: 12 חודשים

קישור: https://support.google.com/partners/answer/6173432?hl=iw

Search Advertising

כשמו כן הוא, קורס לפרסום במנוע החיפוש של גוגל כולל הקמת וניהול של קמפיינים, יצירת מודעות טקסט ועוד.

משך: שעתיים

שאלות: 100

ציון עובר: 80% ומעלה

תוקף: 12 חודשים

קישור: https://support.google.com/partners/answer/3153810?hl=iw

Display Advertising

ניהול קמפיינים ברשת ה-GDN של גוגל, שכוללת מאות אלפי אתרים בכל העולם.

משך: שעתיים

שאלות: 100

ציון עובר: 80% ומעלה

תוקף: 12 חודשים

קישור: https://support.google.com/partners/answer/6290382?hl=iw

Video Advertising

ניהול קמפיינים פרסומיים בווידאו וביוטיוב

משך: 90 דקות

שאלות: 74

ציון עובר: 80% ומעלה

תוקף: 12 חודשים

קישור: https://support.google.com/partners/answer/6054279?hl=iw

Mobile Advertising

ניהול קמפיינים פרסומיים ספציפית עבור משתמשי מובייל – הן בסמארטפון והן באפליקציות.

משך: 90 דקות

שאלות: 70

ציון עובר: 80% ומעלה

תוקף: 12 חודשים

קישור: https://support.google.com/partners/answer/6054279?hl=iw

Shopping Advertising

למרות שניתן להבחן בנושא גם בארץ, וגם להשתמש בחלק לא מבוטל מן הפיצ'רים שמציע חשבון Google Merchant, הרי שדווקא הפיצ'ר המרכזי, PLA או product listing ads – שקיים בחו"ל כבר שנים ארוכות, עדיין לא עבר גיור ולא זמין לפרסום בארץ.

משך: 90 דקות

שאלות: 63

ציון עובר: 80% ומעלה

תוקף: 12 חודשים

קישור: https://support.google.com/partners/answer/6088085?hl=iw

הסמכת גוגל אנליטיקס

אנליטיקס

הסמכת אנליטיקס בסיסית, המיועדת לאנשים פרטיים או עובדים בארגונים המעוניינים בהסמכה באופן פרטי.

משך: 90 דקות

שאלות: 70

ציון עובר: 80% ומעלה

תוקף: 18 חודשים

קישור: https://support.google.com/partners/answer/6089738?hl=iw

Mobile Sites

הסמכה כללית לבנייה, ניהול, מדידה ושיפור מתמיד של אתרי אינטרנט במובייל.

משך: 90 דקות

שאלות: 65

ציון עובר: 80% ומעלה

הסמכות אנליטיקס נוספות כולל Analytics 360

גוגל מציעה הסמכות גם עבור מוצרים נוספים שקשורים לאנליטיקס, אך אלה זמינות רק לסוכנויות דיגיטל גדולות שזכו למעמד של Service, Sales and Technology Partners. בין ההסמכות המוצעות לסוכנויות אלה:

  • Google Tag Manager
  • Google Optimize
  • Google Data Studio
  • Google Attribution

הסמכות למפתחים ובני אתרים

הסמכות אלה מיועדות בעיקר למפתחים ובני אתרים בעלי ידע מקיף בשפות פיתוח וטכנולוגיות אינטרנט.

Mobile Web Specialist

הסמכת Mobile Web Specialist היא אחת מההסמכות המשמעותיות שגוגל מציעה. בניגוד לאחרות, היא כרוכה בתשלום של 99$ שמקנה 4 ניסיונות לעבור את הבחינה במשך תקופה של 6 חודשים. במידה ולא עברתם את הבחינה תוך 6 חודשים נדרש תשלום מחדש.

פרט לעלות, הבחינה מבצעת בסביבה מפוקחת כאשר נציג של גוגל צופה בכם באמצעות מצלמת אינטרנט. ללא מצלמת אינטרנט לא ניתן לבצע את הבחינה. בנוסף, נדרש להציג תעודת זהות לנציג של גוגל ולעבור ראיון אישי.

כאמור, הבחינה מיועדת למפתחים בלבד, שיידרשו לכתוב קוד במהלך הבחינה.

לפרטים:

https://developers.google.com/training/certification/mobile-web-specialist/