4 מודעות טקסט בגוגל ישראל

גוגל בודקת, שוב, הצגת 4 פרסומות טקסט בראש העמוד במקום 3 מודעות שהיו הסטנדרט במשך שנים רבות וארוכות. גם זה לא חדש, אבל בחיפושים רבים בהם גוגל מזהה שיש גם כוונת מיקום, התוצאות האורגניות נדחקות לחלק התחתון של העמוד, לפעמים כמה וכמה פיקסלים מתחת לגלילה (Below the fold).

בניגוד לעבר, בשבועות האחרונים המגמה תופסת תאוצה גם בגוגל ישראל ואנחנו רואים 4 פרסומות עבור עוד ועוד תחומי חיפוש תחרותיים, למרות שלא באופן עקבי.

המשמעות היא ברורה, עבור חיפושים בעלי פוטנציאל כספי גבוה גוגל לא מוכנה לוותר על הכנסות לטובת תוצאות אורגניות ומשווקת את הפרסומות שלה באגרסיביות רבה מאי פעם, כאשר בחיפוש ממוצע נראה 7 תוצאות ממומנות (4 למעלה ושלוש למטה) לעומת 10 תוצאות אורגניות הדחוקות ביניהן, בעוד במובייל בינתיים נשמר סוג של איזון עם 6 מודעות ממומנות לעומת 10 אורגניות.

לגוגל יש מחויבות לבעלי המניות שלה להגדיל את הרווחים מפרסומות מדי רבעון באופן עקבי, והיא לרוב גם מצליחה לעשות זאת בהצלחה, ואפילו הצליחה לעקוף למשך זמן קצר את שווי השוק אפל. אבל לגוגל יש (או לפחות אמורה להיות) מחויבות גם למשתמשים בשירותים שלה, אלה שמחפשים תוצאות אורגניות איכותיות. בתחומים בהם לא קיימת תחרות עזה בין מפרסמים לרוב אין התנגשות בין האינטרסים השונים של החברה. בתחומים שאינם כאלה, ההיצע לגולש הולך ופוחת עם השנים.

ארבע מודעות טקסט ובוקסת מקומות

ארבע מודעות טקסט ובוקסת מקומות