פרסומות על מפות גוגל

פרסומות על מפות גוגל

הפרסום הלוקאלי של גוגל עולה שלב נוסף וכעת כבר ניתן לפרסם מודעות ישירות בתוך מפות גוגל, לפחות בגרסה החדשה של המפות שעלתה בשבועות האחרונים. עדיין לא ברור כמה אפקטיבי הפרסום הזה – אבל ברור שהוא עדיין בחיתולים והוא עתיד להשתלב בעתיד הקרוב גם בתצוגת הרחובות של גוגל Street View – שם המודעות אמורות להיות דומיננטיות הרבה יותר. בינתיים, המודעות זמינות הן לגולשי דסקטופ באתר המפות והן לגולשי מובייל שמשתמשים באפליקציה של גוגל – שם המודעות ברורות ומודגשות הרבה יותר – והכל נכון כמובן בשלב הזה לשוק המקומי בארה"ב בלבד, אף על פי שחיפושים מסוימים בארץ גם מניבים תוצאות לוקאליות אם כי ללא פרסומות בינתיים.

לצד מנוע החיפוש ו-Gmail – אפליקציית המפות ושירות הווב הנלווה לו הם מהחשובים ביותר עבור החברה וחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית המונטיזציה שלה ממובייל – פלטפורמה שגוגל לא ממש הצליחה לפצח עדיין. עדות נוספת לכך קיבלנו לא מזמן בעת שגוגל רכשה את Waze בסכום אדיר שעלה על ממיליארד דולר. שירות המפות של גוגל נחשב לטוב ביותר בעולם ובעל רמת הפירוט והעדכנות המלאה ביותר. חברות שמציעות שירותים מתחרים דוגמת נוקיה, מיקרוסופט ורבות אחרות יכולות רק לחלום על פיצ'רים משלימים כגון Street View או גוגל Earth שמספקים שכבות מידע משלימות.

כעת עוברת גוגל לשלב הבא, כפי שהיא עושה עם רוב המוצרים המצליחים שלה – ומשלבת פרסומות קונטקסטואליות שקשורות באופן ישיר לא רק למונח שמחפש המשתמש (בשירות המפות הוובי) אלא גם למיקום הפיזי שלו כאשר חיפוש נעשה באמצעות האפליקציה. אם נרצה לצפות בפרסומות מעל מחשב דסקטופ נצטרך לשלב מיקום בשורת החיפוש, בטלפון גוגל כבר תחליט לבד איפה אנחנו כדי להציג פרסומות לצד שירותים דומים, מידע על רחובות, עמוד העסק בגוגל+ כולל ביקורות גולשים ועוד (המפות הן חלק בלתי נפרד מגוגל+).

בישראל המודעות האלה עדיין אינן זמינות אבל עבור חיפושים מסוימים כבר אפשר לראות תוצאות מבוססות מיקום למרות שמילת המפתח היא כללית דוגמת "מסעדות" או "חשמלאי" – רק לשם דוגמא.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה