פלטפורמת השיווק של גוגל כמנוע צמיחה לעסק

פלטפורמת השיווק של גוגל

פלטפורמת השיווק של גוגל מורכבת מכמה מוצרים, אשר יחד מספקים מענה לרוב האתגרים העומדים בפני בעלי אתרי אינטרנט המעוניינים למקסם את חשיפת האתר לקהלים חדשים, לשפר את שיעורי הרווחיות ולמזער את ההוצאות ככל האפשר.

ראוי להדגיש: שימוש מושכל ומשולב בכלים השונים שמציעה הפלטפורמה, אפילו בגרסה החינמית שלה, יכול לתרום לעסקים מכל סוג ולשמש כמנוע צמיחה משמעותי לשנים ארוכות.

בפוסט זה נסקור בקצרה את המוצרים העיקריים של הפלטפורמה וכיצד הם יכולים לסייע לך לשפר את ביצועי האתר או האפליקציה שלך.

גוגל אנליטיקס – מדידה והפקת לקחים

מוצר הדגל של פלטפורמת השיווק והוותיק ביותר בה. אנליטיקס הוא השירות הבסיסי ביותר ברמה השיווקית, ואפילו ללא שום הגדרות מיוחדות מספק מידע רב ערך על הגולשים המבקרים באתר שלך דוגמת השעות בהן הם מבקרים, המכשיר בו הם משתמשים, הדפים בהם צפו ועוד שפע נתונים בעזרתם ניתן להרכיב פרופיל של המשתמש הממוצע. בנוסף, ניתן לבנות קהלים על פי מאפיינים כאלה ואחרים ולפנות ישירות לקהלים אלה באמצעות פרסום ממוקד ובעלות נמוכה משמעותית מכל ערוץ אחר.

בעזרת אנליטיקס נוכל גם ללמוד איזה חלקים באתר אפקטיביים בהשגת יעדי האתר ואיזה חלקים מתפקדים מתחת למצופה, וכך נוכל ליישם מתודולוגיה אותה שיכללנו במשך שנים לשיפור ביצועי האתר באופן מהיר ואפקטיבי.

גוגל אופטימייז – שיפור יחסי המרה

מבחני A/B, או experiments בעגה המקצועית של גוגל, משתמשים להצגת גרסאות מותאמות אישית של האתר לקהלים מוגדרים ראש ולבחון את ביצועי הגרסה המותאמת ביחס לגרסה שלא שעברה שינוי.

כך, למשל, ניתן לייצר לעמוד הבית גרסה חלופית עם קריאה לפעולה השונה מזו של העמוד המקורי, אלמנטים ויזואליים אחרים או כל שינוי אחר. לאחר הקמת הגרסה החלופית, נפנה מחצית מהגולשים לגרסה המקורית ואת המחצית השנייה לגרסה החלופית, ונשווה את הביצועים של שתי הגרסאות.

באותו אופן ניתן לייצר מספר רב של גרסאות לכמה עמודים במקביל ולהפנות מבקרים לאחר הגרסאות בהתאם למאפיינים מוגדרים מראש דוגמת המכשיר בו הם משתמשים, מקור ההגעה שלהם, האם ביקרו באתר שלנו בעבר ומאפיינים אחרים.

פרט ליתרונות המובנים, אופטימייז מאפשר לבצע את השינויים בגרסאות ללא התערבות מתכנת וללא עלות נוספת.

גוגל תג מנג'ר – חסכון בזמן ובכסף

אתרי אינטרנט זקוקים לתחזוקה שוטפת, והדבר נכון שבעתיים עבור אתרים של ארגונים גדולים. ללא תג מנג'ר, משימות תחזוקה אלה מגיעות על פי רוב לצוות הפיתוח או החברה האחראית על תחזוקת האתר, שם הן עלולות להתקע בצווארי בקבוק או להצריך משאבי פיתוח הכרוכים בעלויות ניכרות.

השימוש בתג מנג'ר הופך חלק לא מבוטל מן המשימות האלה לתהליך קל ופשוט ליישום תוך חיסכון ניכר במשאבים. יתרה מזאת, תג מנג'ר מאפשר לשדרג אתרי אינטרנט ואפליקציות ללא צורך בהעלאת גרסאות חדשות ובאופן שהמשתמשים שקופים לו לחלוטין.

דאטה סטודיו – איחוד נתונים ודוחות אפקטיביים

המפרסם הממוצע, ואפילו הבעלים של אתרים בינוניים ומעלה, סומכים על מספר רב של מערכות כדי להפיק דוחות על ביצועי הקמפיינים או האתרים: אדוורדס, אנליטיקס, פייסבוק, אינסטגרם ומקורות אחרים בהם הם עשויים להיות פעילים דוגמת לינקדאין ואחרים.

ערב רב כזה של נתונים ממקורות נפרדים יכול ליצור בלבול, איבוד נתונים וריבוי שגיאות וכאן מתבטא חוזקו העיקרי של דאטה סטודיו: איחוד מקורות והצגת הנתונים תחת קורת גג אחת ובאופן מרהיב מבחינה ויזואלית.

סקרים – ללמוד ולשפר תוצאות עם פידבק ישיר

כלי הסקרים של גוגל מאפשר לך לקבל פידבק ישירות מהגולשים המבקרים באתר ולהפיק לקחים בהתאם. ניסוח השאלות בסקר ואופן הצגתו לגולשים קריטיים לשם הגדלת כמות העונים ולשם קבלת תובנות משמעותיות. בדומה להודעות פוש, סקר הוא כלי שיש להשתמש בו באופן מושכל ולא מופרז.