גוגל יוניברסל אנליטיקס

גוגל במתקפת השקות לקראת סוף השנה האזרחית. לצד סדרת מכשירי הנקסוס החדשים וגרסה חדשה לאנדרואיד גם צוותי הפיתוח של גוגל אנליטיקס וגוגל אדוורדס ממשיכים לעבוד בלי הפסקה ולספק יכולות חדשות למצרים שלהם שמדביקות את קצב ההתפתחות המהיר של עולם האינטרנט.

אחד החידושים המעניינים ביותר הוא גרסת פיתוח חדשה לגוגל אנליטיקס בשם Universal Analytics  שנמצאית כרגע בשלבי בטא, כרגיל אצל גוגל. המעוניינים להירשם לגרסת הבטא יכולים לנסות להגיש בקשה מיוחדת בקישור הבא אבל כרגע הסיכויים נראים די קלושים לבעלי חשבונות שנמצאים מחוץ לארה"ב.

מה חדש ב-Universal Analytics

הגרסה החדשה של יוניברסל אנליטיקס כוללת ספריית Javascript חדשה בשם analytics.js שמספקת סט נתונים חדש במקביל לנתונים שאוספת הגרסה הנוכחית באמצעות Cookies, כאשר הנתונים שנשלחים חזרה לאנליטיקס יכולים להכיל בנוסף לנתוני גלישה באתר האינטרנט גם נתונים מאפליקציות לסמארטפונים, טאבלטים, קונסולות משחקים ולמעשה כל מכשיר שיש לו גישה לאינטרנט. אבל גולת הכותרת היא ממשק API חדש שמאפשר להזין לחשבון האנליטיקס גם נתוני אופליין כגון נתוני שיחות למוקד של החברה.

שימושים אפשריים

יש אינספור שימושים ליכולת להזין דטהבייס חיצוני לחשבון האנליטיקס, למשל מעקב אחר מכירות שבוצעו באמצעות קמפיין קליק טו קול. הגרסה הנוכחית של גוגל אנליטיקס (או אדוורדס לצורך העניין) מאפשרת לנטר את כמות הלחיצות על כפתור קליק טו קול, אבל לא את כמות השיחות שבוצעה בפועל ובוודאי לא את כמות המכירות או הלידים שהתקבלו בעקבות השיחה. נתונים אלה נשמרים על פי רוב במערכת CRM פנימית של הארגון ולא תמיד ניתן לעשות הצלבת נתונים לקבלת דוחות מדוייקים בלי פיתוח מאסיבי של מחלקת המחשוב בארגון.

יוניברסל אנליטיקס תאפשר לנו לעקוף את המכשולים האלה ורבים אחרים ולספק לארגונים ואתרי איקומרס דוחות אנליטיקס הכוללים את כל מסלול המכירה – החל מרמת הגולש הבודד שביצע פעולה באתר ועד הערך הממשי שייצר אותו גולש לארגון בדמות מכירה, ליד או כל פעולה אחרת.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה