מותגים בינלאומיים מגיעים לשוק המקומי

אתר בוקינג.קום בישראל

זה היה רק עניין של זמן, אבל האינטרנט הישראלי הולך לשנות את פניו בשנים הקרובות. עד לאחרונה השוק הישראלי היה קטן מדי מכדי לעניין אתרי אינטרנט בינלאומיים מובילים – את הפריצה הבינלאומית שלהם ניסו האתרים האלה לעשות בשווקים הגדולים באמת באירופה ואסיה, לפעמים מאוחר מדי. להיכנס לשוק כמו השוק הרוסי ולנסות להתחרות במנוע החיפוש המקומי Yandex זו משימה שאפילו גוגל הגדולה לא ממש מצליחה בה, כנ"ל במנוע החיפוש Baidu הסיני. את מה שחווה גוגל בשווקים האלה חווים על בשרם גם אתרים בינלאומיים מובילים אחרים דוגמת אמזון או איביי שלא מדגדגות את אתרי המסחר המקוון הסינים דוגמת 360buy.

אז כדי להמשיך לצמוח ולהתרחב כל החברות הבינלאומיות מתחילות לבדוק גם השווקים הקטנים יותר, אבל התחרותיים פחות דוגמת השוק הישראלי. זה יכול לקחת שלוש, חמש או עשר שנים אבל השינוי בוא יבוא, ככה עובד השוק החופשי. בשוק שאינו אינטרנטי המגמה הזו עדיין בחיתוליה, שם אנחנו באמת שוק קטן מדי בשביל לעניין רשתות קמעונאות מובילות (למעט במקרים בודדים דוגמת אסם ואחרות) – השוק המקומי עדיין מורכב ברובו מרשתות מקומיות בבעלות ישראלית. גם באינטרנט המצב עדיין כזה כאמור, אבל המצב יכול להשתנות במהירות. בדומה לעולם הרחב, אתרי האינטרנט המובילים בעולם דוגמת Trip Advisor יכולים להמיר את הפלטפורמה שלהם לשפה העברית בקלות יחסית ולהביס את האתרים המקומיים בתוצאות האורגניות תוך מספר מועט של שנים, ולא רק בתוצאות האורגניות.

לתאגידים הבינלאומיים כמו Booking.com יש כיסים עמוקים בהרבה מאלה של כל סיטונאי תיירות מקומי, ואת המגמה הזו כבר מתחילים לראות. קמפיין ה-CPC הדומיננטי של Booking.com בגוגל ישראל מאפי בחודשים האחרונים על קמפיין CPC אחר כמעט בתחום המלונאות. נכון, האתר עדיין לא מתורגם במלואו אבל גם זה רק עניין של זמן.

לא רק Booking נכנסת לשוק הישראלי. יש לא מעט סימנים שמעידים על כך שגוגל שופינג, השירות הפופולרי של גוגל שרק הולך וגדל, ייכנס בקרוב לישראל בצעד שיכול לאיים באופן ישיר על ההגמוניה של אתרי השוואות המחירים למיניהם וזאפ בראשם.

הפתרון – להיערך מראש

האתרים הבינלאומיים נהנים מכמה יתרונות שכבר הוזכרו כגון כיסים עמוקים במיוחד והבנה מעמיקה של שיווק אינטרנטי. אבל מותגים אלה אינם חפים מחסרונות. על החסרונות ניתן למנות חוסר הבנה של השוק המקומי, מחסור באנשי קשר מקומיים  ובשלב הזה גם חוסר יכולת להציע דילים לחלק ממוקדי התיירות המובילים בישראל (צימרים למשל). במקביל, אתרים ישראליים מובילים, בעיקר בתחומי התיירות והאלקטרוניקה צריכים להיערך מבחינה שיווקית לעתיד הקרוב בו עוד ועוד מותגים בינלאומיים יעשו עליה ויתחילו להתחרות על ליבו וכיסו של הצרכן הישראלי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה