כלי מילות המפתח של גוגל, הסוף וההתחלה החדשה

מתכנן מילות המפתח

כלי מילות המפתח הוותיק של גוגל יצא אתמול באופן רשמי לגמלאות, את מקומו תפס מתכנן מילות המפתח החדש יחסית, שבינתיים לא ממש זוכה לביקורות מחמיאות במיוחד. ההבדלים בין שני הכלים די משמעותיים ולפי ההודעות שגוגל עצמה משחררת, זו גרסה ראשונית בלבד ומתכנן מילות המפתח אמור לעבור שדרוגים נוספים במהלך החודשים הקרובים.

כמו שרובכם יודעים, מחקר מילות מפתח הוא הנדבך המרכזי בכל קמפיין SEO או PPC – משם הכל מתחיל. את המחקר בונה בדרך כלל אדם שזה אחד מתפקידיו בחברה, ולא לרוב לא מקבל גישה לחשבון ה-MCC או חשבון אדוורדס אחר של החברה, וכן נמצא השינוי המרכזי לעומת כלי מילות המפתח הישן – הגישה למתכנן מילות המפתח היא באמצעות חשבון אדוורדס בלבד. מכן ניתן לשער שבימים הקרובים ייפתחו הרבה חשבונות כאלה רק לשם מתן גישה לבוני מחקרי מילות המפתח.

הבדל נוסף בין כלי מילות המפתח הישן למתכנן מילות המפתח החדש הוא היעדר היכולת לבחור סוג התאמה. ההתאמה היחידה כרגע היא מדויקת (Exact Match) ונפחי החיפוש המוצגים גדולים באופן די משמעותי ביחס לנתונים שהוצגו בכלי הישן. אחד השינויים הגדולים ביותר הוא ביטול היכולת להזין כתובת של אתר מתחרה ולקבל את רשימת מילות המפתח שלו – ביטול האופציה הזו מהווה פגיעה לא פשוטה ביכולת שלנו למדוד את מילות המיקוד של המתחרים. יכולות נוספות שבוטלו כוללות את ההפרדה בין מובייל לדסקטופ, כמות חיפושים מקומית מול עולמית ועוד.

ראנד פישקין מצייץ על איכות מתכנן מילות המפתח

יש גם שיפורים במתכנן מילות המפתח לעומת הכלי הישן. היכולת לטעון יותר מונחים או מילות מפתח מקובץ, כל מיני גרפים יפים להערכת כמות קליקים או צפיות לפי גובה הביד בקמפיין או לפי תקציב פרסום ועוד כמה זוטות.

לסמוך על גוגל

לא בטוח כמה מכם זוכרים, אבל בסביבות ספטמבר 2010 גוגל כבר שינתה את כלי מילות המפתח שלה, ולא לטובה. באותה תקופה גוגל הכריזה כי מעתה והלאה כלי מילות המפתח יציג אך ורק תוצאות עבור מילים שגוגל חושבת שיש להן פוטנציאל מסחרי (כלומר כאלה שמפרסמים קונים באמצעות אדוורדס). לקח לה בערך חודשיים להתקפל ולהחזיר לפחות חלק מהמידע – אבל עדיין משמעותית פחות מכפי שהיה קודם לכן.

כלים שימושיים אחרים שעזרו לנו בתעשיית ה-SEO וה-PPC דוגמת Wonder Wheel או גוגל טרנדס לאתרים נעלמו גם הם לבלי שוב פחות או יותר באותה תקופה. להזכירכם, זו בערך אותה תקופה בה יצא אחד השדרוגים המשמעותיים ביותר בתולדות האלגוריתם של גוגל: פנדה – השדרוג שהחל את השינוי המאסיבי שעוברת גוגל בשלוש השנים האחרונות ושהפך את הפרסום והמונטיזציה לחזות הכל.

מי שעובד בתעשייה שלנו יודע כבר מזה זמן שכדי לנהל קמפיין SEO מוצלח אי אפשר לסמוך רק על גוגל. את מילות המפתח אפשר וצריך להוציא ממקורות אחרים ואת העצות שגוגל נותנת לגבי מה אפשר ואי אפשר לעשות צריך לקחת בעירבון מוגבל מה גם שהן נכונות ליום מתן העצה, האם העצות יהיו תקפות גם בעוד שנה או שנתיים? למרות הטון הקודר משהו, מומלץ לקרוא את הדברים שכותב אהרון וול בבלוג שלו בפוסט שפורסם לפני מספר ימים ומתייחס לנושא של למה מוטב לבעלי אתרים לא לסמוך על גוגל .

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה