על החשיבות של מיקרודאטה

דוח מיקרודאטה בכלי מנהלי האתר

שנת 2013 הולכת לעמוד בין  השאר בסימן המיקרודאטה , תגיות מיוחדות שיוצרות סדר מובנה בתכנים מסוגים מסוימים ומאפשרות לגוגל להציג את התוכן באופן היררכי כחלק מתוצאות החיפוש. למרות שמיקרודאטה ויישומיו אינם חדשים בגוגל (כולנו כבר מכירים את דירוג הכוכבים או תמונות הכותבים שמופיעות לצד רבות מתוצאות החיפוש) הרי שהשנה הם עברו סוג של מהפך עם הצגת התקן המשולב של schema.org – פרי יוזמה משותפת של גוגל, מיקרוסופט ויאהו. כעת ניתן ליצור תגיות מבניות עבור סוגים רבים יותר של תוכן כגון תוכניות טלוויזיה, ארגונים, אנשים, מקומות, מתכונים, תרופות, מוצרים, בתי עסק ועוד.

החשיבות של מיקרודאטה אינה רק כדי להציג תוצאות חיפוש עשירות יותר לגולש, אלא גם כדי לאפשר לגוגל לסרוק את האתר שלנו ביתר יעילות, לסווג אותו בקטגוריות המתאימות ולאפשר לו לקטלג את התכנים שלנו באופן משופר. עבור חלק גדול מהתכנים באינטרנט יישום תגיות מיקרודאטה הוא בגדר אופציה, אלא חובה אם ברצונם לשרוד ולקבל מיקומים בתוצאות החיפוש שכן תגיות אלה הן חלק מיוזמת HTML5 שעתידה לשנות את מראה האינטרנט כולו בשנים בקרובות.

כדי להבין עד כמה משמעותי הדבר, אפשר להסתכל בשינויים האחרונים שנכנסו לכלי מנהלי האתרים של גוגל (WMT). בהתחלה קיבלנו דוח גנרי למדי של structured data שמראה איפה וכיצד אנו מיישמים תגיות מיקרודאטה באתר שלנו ובימים האחרונים נכנס פיצ'ר נוסף שמאפשר לנו לתייג (בשלב זה אירועים בלבד ורק בשפה האנגלית) ישירות מתוך WMT ובלי שום צורך להוסיף קוד ייעודי לאתר. בכלל, נראה שגוגל מבינה בשנים האחרונות עד כמה מתקשות חברות השיווק באינטרנט וקידום האתרים בעבודתן מול החברות לבניית אתרים ומול הקושי לשנות ולעדכן מבנה אתר וותיק כדי שיעמוד בדרישות שמציבה גוגל. כלי Data Highlighter מאפשר לנו לעקוף את חברת בניית האתרים ולהטמיע Rich Snippets בלי העלות החריגה בדרך כלל שגובה חברת בניית האתרים.

את המגמה המאפשרת לנו לעקוף את חברות בניית האתרים ולהטמיע קודים באתרי לקוחות חיזקה לא מזמן גוגל כאשר הציגה את כלי ניהול התגיות Tag Manager, שלאחר הטמעתו הפשוטה מאפשר לנו כמשווקי אינטרנט, מקדמי אתרים ומומחי אנליטיקס להטמיע קוד ייעודי באתר הלקוח מבלי שחברת בניית האתרים תהיה חלק מהתהליך.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה