קמפיין CPC במובייל בעולם של Enhanced Campaigns

בשנים האחרונות הגידול בגולשי מובייל הפך על פניו את מודל הרווחיות של כל אתר אינטרנט כמעט ובוודאי את זה של חברות הפרסום המובילות ובראשן גוגל. הגידול הזה גרם וגורם לגוגל לא מעט כאבי ראש: ראשית – רוב המפרסמים פשוט לא בחרו באופציה לפרסם במובייל אם מתוך חוסר ידיעה, חוסר רצון להתעסק עם מודעות נפרדות או מתוך אמונה שפרסום CPC במובייל פשוט לא עובד. שנית, במובייל יש הרבה פחות מקום להצגת מודעות וגם אלה המוצגות כוללות לרוב מספר טלפון לחיוג עליו אין דרך לבצע מדידה מעבר ללחיצה (כלומר לא נדע אם לאחר הלחיצה על המודעה אכן בוצעה שיחה בפועל – לפחות עדיין לא בארץ, בחו"ל ניתן למעקב באמצעות Call extensions with forwarding numbers)

מודעות מובייל

במקום לחכות שהמפרסמים יתרגלו להשתמש באדוורדס גם עבור מובייל, גוגל פשוט שינתה את כללי המשחק כך שיעבדו לטובתה: Enhanced Campaigns הוא שם יפה עבור שינוי מהותי באדוורדס ובמודל הפרסומי של גוגל – קמפיין אחד עבור כל פלטפורמה: מחשבים שולחניים, ניידים, טאבלטים או סמארטפונים.

באופן מסורתי, יחס הקלקה (CTR) בקמפיינים למובייל היה נמוך משמעותית בהשוואה לקמפיין דומה למחשבים שולחניים למשל וכך גם העלות פר קליק הייתה נמוכה יותר, מה שגרם ועדיין גורם לירידה ברווחיה של גוגל. Enhanced Campaigns אמורים לשפר את שני הפרמטרים במקביל – להעלות את יחס ההקלקה מצד אחד אבל גם כנראה לייקר במעט את העלות לקליק בקמפיינים למובייל.

עוד מודלים של CPC שעדיין מחכים לגיור

מודעות לוקאליות

המעבר למובייל יעיל במיוחד עבור חיפושים מקומיים (Local Search) שכן הם מאפשרים הצגת  מודעותCPC  רלבנטיות רק למקום בו הלקוח הפוטנציאלי נמצא באופן פיזי בזמן החיפוש. פרסום מבוסס מיקום כולל בתוכו שפע של אפשרויות וכל חברה שרווחיה מבוססים על פרסום לוטשת עיניים לנישה החדשה הזו. הפרסום הזה מיועד בעיקר לבעלי עסקים קטנים (להם גוגל מספקת פתרון פרסומי פשוט יותר בשם AdWords Express) אבל גם למפרסמים גדולים יותר כגון רשתות קמעונאיות בעלות סניפים רבים.

דוגמא נוספת למודעות מבוססות מיקום

גוגל שופינג וגוגל מרצ'נט (Merchant) גם הם מחכים עדיין לגיור. אלה שני מוצרים שכאשר יגיעו לגוגל ישראל צפויים לחולל כאן מהפכה של ממש בהרגלי הגלישה של הגולשים. הנפגע העיקרי עלול להיות אתר זאפ שהוא כיום תקן דה-פאקטו להשוואות מחירים בישראל. בחודשים האחרונים המוצרים שמופיעים בגוגל שופינג – כולם ללא יוצא מהכלל – עברו למודל של Paid Inclusion כלומר אין יותר תוצאות שופינג אורגניות אלא מודעות בתשלום CPC בלבד.

מודעות גוגל שופינג

תוצאות נוספות שרלבנטיות גם הן לחיפושי מובייל כוללות גם מודעות ייעודיות לטיסות והזמנת חדרים בבתי מלון, שני מודלים נוספים שכוללים מודעות בתשלום בלבד.

השוואת מחירים בתוצאות החיפוש

עוד על פרסום במובייל

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה