גוגל מקימה רשת חברתית שתתחרה בפייסבוק?

השמועות על רשת חברתית חדשה מבית גוגל מתפשטות מהר השבוע, אחרי פוסט שפורסם באתר האינטרנט של הוול סטריט ג'ורנל. על פי הפוסט, גוגל לא מתכננת העתק מדוייק של פייסבוק כפי שרבים סברו עד לפני מספר שבועות, אלא רשת חברתית מבוססת על הטרנד הנוכחי של משחקי ר…

תוסף SEO לגוגל כרום

לפני כמה שבועות כתבנו על התנופה האדירה לה זוכה הדפדפן של גוגל, כרום. בדומה לפיירפוקס, גם כרום זוכה למאגר תוספים גדל והולך (Chrome extensions), ובראשם לא מעט תוספים שמיועדים למקדמי אתרים. מאחר ורוב התוספים האלה ידועים, נמצאים בשימוש רחב וזמינים בחינם לכ…

עמודי פייסבוק בעברית

רבות נכתב בחודשים האחרונים, כולל בבלוג הזה, על ההתבגרות של פייסבוק כפלטפורמה ועל השינויים שהיא יוצרת בדרכים בהן אנו משתמשים באינטרנט, אבל כמובן שלא הכל ורוד. לפייסבוק יש חסרונות רבים רבים, וגם יחסי נטישה לא מבוטלים מצד הקהל הצעיר דווקא, שעדיין…

גוגל כרום צובר תאוצה

בחודשים האחרונים דפדפן כרום של גוגל מתחיל לתפוס תאוצה משמעותית, והוא כבר קרוב מאוד לדפדפן השני בתור: פיירפוקס (שעומד בקרוב בפני השקה של גרסה 4). מריסה מאייר, סגנית נשיא בגוגל שביקרה לא מכבר בישראל, אף ציינה כי אחוז המשתמשים בכרום בישראל הוא…

3 מיליון ישראלים בפייסבוק

מזל טוב לפייסבוק, השבוע חצה האתר את קו 3 מיליון גולשים רשומים בישראל. מאז ה-12 ביוני ועד היום, במהלך כ-20 ימים,הצטרפו לאתר 42,620 ישראלים נוספים שהקפיצו את מספר הישראלים בפייסבוק לשיא של כל הזמנים: 3,006,460. קצב ההצטרפות של גולשים חדשים הואט…

פייסבוק כמנוע חיפוש

בימים האחרונים נפוצות באינטרנט הרבה שמועות על הכוונות של פייסבוק להשיק מנוע חיפוש פנימי שיציב תחרות של ממש לגוגל. התוכנית הזו מצטרפת למאגר השאלות והתשובות שהחברה בונה בעזרת הגולשים, ושאמור להתחרות בעיקר ביאהו תשובות ושירותים מקבילים שזוכים לה…

זמני שקיעה וזריחה בגוגל

חידוש קטן ונחמד של גוגל השבוע: זמני זריחה, זמני שקיעה, זמן עד הזריחה או השקיעה וחיווי לגבי שעון קיץ. נכון לשלב זה, החידוש מופיע רק באתר של גוגל באנגלית (Google.com) ורק עבור חיפושים בשפה האנגלית, אבל הנתונים עצמם מופיעים עבור כל עיר בעולם (…

קידום סרטונים ביוטיוב

לאחרונה חגגו ביוטיוב יום הולדת חמש, והיו להם הרבה סיבות טובות לחגוג את האירוע. יוטיוב (בבעלות גוגל, כידוע) הוא האתר השלישי בעולם מבחינת כמות הגולשים בו וכמות החיפושים המבוצעת בו שנייה רק לחברה האם, גוגל. כלומר יוטיוב אינה רק הפלטפורמה הגדולה ב…

בעיות נפוצות בקידום אתרים

קידום אתרים מקצועי דורש נקיטת מספר פעולות במקביל, חלקן באתר עצמו וחלקן מחוצה לו. באופן עקרוני, כל אתר הוא בר קידום ולא משנה באיזה טכנולוגיה הוא בנוי, אבל ככל שהוא בנוי טוב יותר מלאכת הקידום תהיה קלה יותר והתוצאות יגיעו מהר יותר. לאיכות הבנייה של האתר,…

פרסום ממוקד בפייסבוק

כפי שכבר כתבנו כאן בעבר, פייסבוק הוא האתר הנצפה ביותר באינטרנט נכון לשנת 2010, למעשה, נתוני הגלישה בפייסבוק כל כך גבוהים, עד שהערכות שונות גורסות כי האתר מרכז 35 אחוזים מכלל התעבורה באינטרנט הגלובלי (הן מבחינת כמות משתמשים והן מבחינת התוכן שהן מ…

ניהול מוניטין ברשת, מקרה לדוגמא של BP וכתם הנפט

אחד התחומים הבולטים בשנים האחרונות בקרב חברות שיווק באינטרנט הוא תחום ניהול מוניטין ברשת, Online Reputation Management או ORM. בעבר, תחום הפעילות הזה נקראה Reverse SEO או קידום אתרים הפוך, שכן המשמעות הייתה דחיקת אתרים המשמיצים או מעבירי…

אופטימיזציה לתוכן

בראשית ימיה, גוגל קבעה כי המפתח הנכון להופעה במקומות מרכזיים בתוצאות החיפוש הוא תוכן מקורי, כתוב היטב וכזה שמתעדכן בתדירות גבוהה. השם שניתן היה "התוכן הוא המלך".מאז אותם ימים זרמו מים רבים בנהר שהוא האינטרנט, ובעלי אתרים רבים גילו שיש דרכים מ…