Push Notifications – אמצעי השיווק היעיל ביותר שיש

הודעות Push במובייל

שיווק באינטרנט הוא אחד המונחים המחופשים ביותר בעולם השיווק, כולם מנסים למצוא את נוסחת הקסם שתמשוך את המשתמשים ותעזור לייצר מהם הכנסות. בעלי אתרים קטנים עם חלומות גדולים, משווקי סחורות ב-eBay ואתרים מסחר אחרים, תאגידי ענק בינלאומיים וכל מי שביניהם מנסים למשוך עוד ועוד גולשים, למקסם רווחים ולגרום לגולשים לחזור כל פעם מחדש.

האמור למעלה עדיין נכון ברובו, אבל הוא מתעלם מהעובדה שהגולשים עוברים למובייל וחלק מהשיטות הישנות פחות רלבנטיות היום ואת מקומן תופסות שיטות שיווק חדשות – לפחות אחת מהן מוכחת כאמצעי השיווק היעיל ביותר שיש, כזה שכאשר הוא מבוצע כראוי זוכה ליחס הקלקה (click through ratio – CTR) של 60% ומעלה .

Mobile Push Notifications – הודעות דחיפה

כאמור, Push Notifications במובייל יכולות לייצר יחס הקלקה של 60% ואפילו יותר, זה יחס שבאנרים ושאר פרסומות – אפילו ניוזלטרים – יכולים רק לחלום עליו. יחס ההקלקה על מודעות בפייסבוק למשך, עומד על כ-1-2.5% בערך (וזה נחשב ליחס טוב), יחס הקלקה על מודעות אדוורדס עומד על 2% בערך (אך תלוי במשתנים רבים כמובן)  בעוד שיחס ההקלקה על אמצעי השיווק שנחשב היעיל ביותר – קמפיין אימייל, עומד על 3% בערך.

מובן לכן למה עיני עולם הפרסום נשואות לפלטפורמה הזו, שיוצרת מעין יתרון לא הוגן לאפליקציות אל מול אתרי אינטרנט, שכיום אינם יכולים לשלוח Push Notifications למשתמשים שלהם. הניסיון לפצח את הנוסחה לבניית אפליקציית מובייל מנצחת מעסיק רבים וטובים בעולם השיווק, אבל נכון להיום יש כמה עשרות, אולי מאות אפליקציות שזוכות לייצר תזרים מזומנים גבוה וקבוע ולשימוש יומיומי – הרוב נאבקות או סוחרות באופן חוקי למחצה בפרטי המשתמשים כדי לגרד מזומנים, בעוד כמה אלפי אפליקציות נוספות זוכות לקהל נאמן אך מצומצם יחסית.

גוגל (כרום ליתר דיוק) נחלצת לעזרה

גוגל היא הסנונית הראשונה, אבל גם בפיירפוקס כבר הודיעו שיטמיעו בקרוב אפשרות לשלוח Push Notifications גם באתרי אינטרנט ולא רק לאפליקציות. הטכנולוגיה והתקנים ליישומה עדיין בחיתולים, אבל המשמעות לבעלי אתרים היא עצומה. כבר היום משתמשי כרום בגרסה 42 ומעלה יכולים לקבל Push Notifications מאתרי אינטרנט בהם ביקרו – במידה ובחרו באופן אקטיבי לעשות זאת (Opt-in) – וגוגל יודעת בדיוק למה. Push Notifications יכולים להעלות באופן ניכר את האינטראקציה של משתמשים עם אתרי אינטרנט הן במובייל והן בדסקטופ – ובכך להגדיל באופן פוטנציאלי את החשיפה שלהם לפרסומות של גוגל באותם אתרים.

אם Push Notifications לאתרי אינטרנט יתרוממו יכולה להיות השפעה עצומה על הטראפיק לאתרי אינטרנט, מקור תנועה חדש שלא היה קיים קודם, ושיכול לספק לא רק טראפיק (שרובו ייחשב מן הסתם לתנועה ישירה)  אלא גם אינטראקציה עם המותג וקבלת הודעות ממנו על בסיס שוטף.

יצירת הודעות אטרקטיביות לגולש

בדיוק כמו כותרות מושכות באתרי אינטרנט, אומנות מפוקפקת שאתרים כמו buzzfeed מתמחים בה, כך יצירת הודעות פוש אטרקטיביות ושימושיות עשויה להגדיל את כמות המשתמשים הפעילים שלא מבטלים את ההודעות ובוחרים להמשיך לקבל אותן.

אנדרו צ'ן, בלוגר, משקיע ואיש טכנולוגיה כתב בשיתוף חברת Kahuna, שמתמחה בתחום ה- Push Notifications, שני מאמרים שמתארים היטב את האסטרטגיה לבניית הודעות שמייצרות אינטראקציה עם המשתמשים ויוצרות קשר חזק בין המשתמש לאפליקציה שלו. מומלץ לקרוא ולראות את הדוגמאות, גם על אפליקציית Waze שכיום שייכת לגוגל, ודוגמאות נוספות שמפרטות את הסיבות בעטיין משתמשים מכבים את ההודעות בעקבות הטרדה או שימוש לא מושכל בהן.

הקשר בין המשתמש לטלפון שלו

הטלפון הנייד, או הסמארטפון, כבר מזמן לא מתפקד רק כטלפון. המאמר של pcmag אליו קישרנו למעלה מציין כי 57% מהאמריקאים משתמשים באפליקציות מדי יום. רוב האנשים מחוברים לנייד שלהם כאילו חייהם תלויים בכך, ומשום כך, בעיקר משתמשים צעירים, מייחסים חשיבות יתרה להודעות שמקפיצות האפליקציות השונות, בעיקר אלה שהן מרבים להשתמש בהן, ולכן גם הפוטנציאל של ההודעות גדול כל כך.

הקשר ל-SEO – יש אחד כזה

שימוש ב- Push Notifications אפשרי רק לאתרים המוצפנים כולם ב-SSL. הצפנה מהווה פקטור בדירוגים האורגניים של גוגל, וכעת יש סיבה נוספת – טובה הרבה יותר – ליישם SSL/HTTPS באתר שלכם. גם ליחס נטישה וביקורים חוזרים יש השפעה על המיקומים, ושני אלה אמורים לרדת ולעלות בהתאמה תודות לדחיפת ההודעות.

האם ליישם כבר עכשיו באתר שלך?

למרות ש- Push Notifications זמינות כרגע רק למשתמשי כרום בגרסה 42 ומעלה (פרומיל מסך משתמשי כרום), ענקיות אינטרנט מובילות דוגמת פייסבוק, eBay, פינטרסט ואתרים רבים נוספים כבר הודיעו שהם מאמצים אותו בחום. אם הם בעניין אין סיבה שהאתר שלך לא יעלה גם כן על העגלה הזו.

לשם התחלה, מומלץ לבקר בעמוד הזה באתר html5rocks שכולל מידע פרקטי וקוד לדוגמה אותו ניתן ליישם באתר שלך.

כדי לראות הדגמה בפועל של push notifications היכנסו לכתובת הבאה באתר goroost. כמובן שכדי לראות את ההדגמה בפועל  יש להיכנס לאתר עם דפדפן כרום בלבד, וכזה ששודרג לגרסה 42 לפחות.

כך זה נראה במובייל, ומתחת תמונה הממחישה את התוצאה בדסקטופ:

הודעות Push במובייל

הודעות Push בדסקטופ

לא רק הודעות פוש – שינוי של ממש בחוויית הגלישה

הדור החדש של הדפדפנים יתמוך לא רק ב- push notifications אלא באופציות נוספות שכיום זמינות רק באפליקציות native: זיהוי המיקום של המשתמש, גישה למצלמה, הגשת תוכן גם כאשר המשתמש נמצא אופליין ואופציות נוספות שיש להן סיכוי של ממש לשנות לחלוטין את חוויית הגלישה באינטרנט כפי שאנו מכירים אותה היום. אנחנו עדיין לא שם, התמיכה בתקנים האלה רק מתחילה לתפוס תאוצה, אבל לעניות דעתי הצנועה, ההכרזות האלה מסמנות את העתיד לבוא, והעתיד הזה נמצא כנראה במרחק של שנתיים או שלוש קדימה – לא שנות דור.

זה רק עוד סימן אחד מני רבים שהעתיד, ורבים יאמרו אפילו ההווה, נמצא במובייל. האינטראקציה הראשונה של המשתמש עם האתר שלך תתרחש כמעט תמיד דרך הטלפון – גם אם הרכישה או הפעולה הרצויה תתבצע בסופו של דבר בדסקטופ או בטאבלט. לאותו רושם ראשוני יש אימפקט עצום על המשך האינטראקציה עם המותג שלך, וקשה עד בלתי אפשרי לתקן רושם ראשוני רע, בוודאי כאשר בפני המשתמש עומדות בדרך כלל אינספור אופציות חלופיות.