מיקרוסופט שוב נגד גוגל

scroogled של בינג נגד גוגל

מיקרוסופט מנסה לתקוף את גוגל בחזית חדשה, והיא עושה זאת תוך פניה ישירה לכיסו של הגולש האמריקאי. בימים האחרונים הקימה מיקרוסופט אתר חדש בשם scroogled.com שטוען בתוקף כי מנוע השוואת המחירים של גוגל, Google Shopping, כולל אך ורק תוצאות ממומנות (מה שנקרא בעגה שלנו paid inclusion) ולא את כלל התוצאות שעשויות לספק ערך מוסף לגולשים. עמוד הבית של scroogled מגדיל לעשות וטוען טוען שמנוע ההשוואות של גוגל הוא לא יותר מפלטפורמה להצגת מודעות .

השם שמיקרוסופט בחרה משגר עקיצה לגוגל, Ebenezer Scrooge הוא שמו של הגיבור הקמצן והמיזנטרופ בנובלה של צ'רלס דיקנס מזמור חג המולד, אבל יש בשם גם קריצה לשירות הוותיק שנסגר לפני מספר חודשים scroogle.org. למי שלא יודע, או לא זוכר, Scroogle היה שירות שאפשר לכרות מידע מגוגל בפרטיות מוחלטת, בלי פרסומות גוגל ותוך ביקורת כבדה על מדיניות הפרטיות של ענקית החיפוש ועל השימוש שהיא עושה בפרטי הגולשים למטרות רווח. scroogle.org ספג לאורך השנים אינספור מכות וחבלות מצד גופים לא ידועים ולבסוף נסגר בפברואר 2012.

האלטרנטיבה של בינג

כאלטרנטיבה למנוע השוואת המחירים של גוגל, מיקרוסופט כמובן מציעה את מנוע החיפוש שלה עצמה, בינג, למרות שגם מנוע ההשוואות של בינג כולל ברובו תוצאות ממומנות. כדי לנסות ליצור באזז נוסף סביב האתר מיקרוסופט גם שחררה פרסומת חדשה שאמורה לאשש את הטענות שלה כנגד התוצאות המוטות לכאורה של מנוע החיפוש של גוגל.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה