מטא מתכננת לאוטומט לחלוטין את יצירת הפרסומות עד 2026 🚀
על פי דיווחים עדכניים, מטא (Meta) מתכננת לאפשר למותגים ליצור ולטרגט פרסומות בכל הפלטפורמות שלה באמצעות כלים מבוססי בינה מלאכותית עד שנת 2026. המהלך יאפשר למפרסמים להגדיר רק מטרה ותקציב, והמערכת תייצר עבורם מודעות מוכנות, כולל גרסאות מותאמות אישית לפי קהלי יעד ומיקום גאוגרפי.
המערכת תוכל לייצר רקעים מותאמים אישית, לבצע התאמות קריאייטיב, ולהציע מספר גרסאות לכל מודעה. כל זה צפוי לחסוך זמן ומשאבים משמעותיים למפרסמים, ואף לשפר את התוצאות – מחקר פנימי של מטא מצא שכלי הבינה המלאכותית שלה הביאו לעלייה של 22% בתשואה על הוצאות פרסום בשנה האחרונה.
הבשורה הזו מגיעה לאחר שמטא השיקה את תוכנית “Early Release”, שמאפשרת לחלק מהמפרסמים לבדוק פיצ’רים חדשים של AI ליצירת קריאייטיב בפייסבוק, אינסטגרם ו-Threads. מאז 2022, עם השקת כלי הפרסום מבוססי AI, דיווחה מטא על גידול בהכנסות, כולל 42 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2025 – עלייה של 16% משנה קודמת.
למרות ההבטחות של מטא שהמהלך לא נועד להחליף את משרדי הפרסום המסורתיים, אלא להעצים אותם, יש חשש לשינוי מהותי בענף – במיוחד עבור סוכנויות פרסום ומותגים קטנים. החדשות הובילו לירידות במניות של חברות פרסום עולמיות כמו WPP ו-Publicis Groupe, מה שמרמז על חשש מהשפעות המהלך על התעשייה כולה.
מטא צפויה להשקיע עד 72 מיליארד דולר בשנה הקרובה בפיתוח תשתיות AI, כדי להוביל את מהפכת הפרסום הדיגיטלי!