גוגל מקומות, רישום, תפעול וקידום בתוצאות חיפוש

תוצאות חיפוש של בית עסק

התשובה לשאלה שבכותרת היא לכל אחד כדאי להירשם לגוגל מקומות, אבל לא תמיד יש מה לרשום ולא תמיד זה חשוב באותה מידה. בעלי עסקים קטנים, למשל שרברבים, מובילים, מתקיני מזגנים ושאר בעלי עסקים כאלה חייבים עמוד גוגל מקומות שכן החיפושים אחר הביטויים ומילות המפתח האלה קשורים כמעט תמיד למיקום גיאוגרפי ובהתאם לכך תוצאות החיפוש יהיו מבוססות בעיקר על מיקום. נכון, גוגל מקומות רק עושה את צעדיו הראשונים בישראל ונכון להיום כמעט שלא מופיעות תוצאות מקומיות (לא רק בגלל המאפיינים הייחודים של ישראל אלא גם כנראה בגלל מיעוט הרשמות וחוסר מודעות אליו בקרב בעלי עסקים קטנים) אבל זה לא אומר שלא צריך להתכונן, כי את הניצנים הראשונים כבר אפשר לראות.

עסקים נוספים שיכולים ליהנות מרישום לגוגל מקומות הם כל אותם עסקים מבוססי מיקום כגון מלונות, חנויות מכל הסוגים, מוסכים, מסעדות ועוד אינספור סוגי עסקים קטנים ובינוניים. עסקים לדוגמא שלא באמת זקוקים לעמוד גוגל+ הם מפעלים שונים, עסקים שאינם פועלים ישירות מול הלקוחות ועוד. למרות שמבחינת טראפיק הם לא באמת זקוקים לעמוד בגוגל מקומות הרי שבפועל לעמוד רשום ופעיל יש כמה יתרונות נוספים:

  • תמיכה בקמפיין SEO מסורתי של האתר כוללת גם הקמה ותפעול של פרופיל גוגל+ ועמוד עסק בגוגל מקומות.
  • הופעה של לוגו החברה ושני פוסטים אחרונים מתוך עמוד החברה בגוגל+ (ראוי לציין שגוגל מקומות הוא חלק אינטגרלי מגוגל+) שעוזרים להרחיק את המתחרים מתוצאות חיפוש על שם המותג.

רישום העסק בפועל

תהליך הרישום לעסקים הוא קל ופשוט יחסית, יש להזין את פרטי בית העסק: כתובת, שם, טלפון, תמונות, שעות פתיחה וכיוצא באלה, לאמת את הקוד הסודי שיישלח לכתובת של העסק באמצעות גלויה ולחבר בין אתר האינטרנט של החברה (אם קיים) לבין הפרופיל. הדרך הפשוטה ביותר לעשות זאת היא ליצור את הפרופיל בטמצעות חשבון שיש לו גישת אדמין לאנליטיקס של אתר האינטרנט של החברה. במידה ואין כזה אפשר לאמת את הפרופיל באמצעות טלפון או אימייל.  יש למלא כמה שיותר פרטים ומומלץ לפרסם פוסט בגוגל+ בעמוד העסקי לפחות פעם ביום, גם עם פוסטים שלא בהכרח קשורים ישירות לתחום העיסוק שלכם.

אין לכם זמן או ידע כיצד לפתוח עמודי גוגל+ ועמוד עסק בגוגל מקומות? אג'נט מנהלת מספר רב של עמודים כאלה עבור לקוחותיה ונוכל לעשות זאת גם עבורכם כולל מציאת תכנים מתאימים ברשת והוספתם לעמוד האישי לשם יצירת פרופיל אמין ופעיל ככל האפשר.

פרופיל גוגל+ בתוצאות החיפוש

הוספת מיקומים של רשתות, מספר סניפים בבת אחת

עסקים בעלי מיקומים רבים כגון רשתות בתי מלון, עסקים בינלאומיים עם נציגויות במספר מדינות ועסקים רבים נוספים יכולים להוסיף מספר מיקומים בבת אחת באמצעות קובץ CSV או אקסל. עבור סניפים שנמצאים במדינות אחרות מומלץ מאוד לפתוח עמוד עסקי בשפה המתאימה ובנפרד מהעמוד העסקי הראשי.

תוצאות חיפוש לוקאליות

ניהול העמוד בניית פרופיל אמין ואיסוף חברים / עוקבים בגוגל+

גוגל בודקת את האמינות של פרופיל עסקי בגוגל מקומות באמצעות אנשים בשר ודם, אבל האיכות של העמוד ושל המיקומים שלו בתוצאות החיפוש הלוקאליות נגזרים מהרבה פרמטרים אחרים כגון רמת העדכנות של העמוד, כמות הפוסטים, איכותם (כמה אנשים עשו להם +1) וגם כמה אנשים אמיתיים עוקבים אחרי העמוד. כדי לבסס עמוד עסקי אמין שממוקם היטב בתוצאות החיפוש נדרשת עבודה עקבית ומתמשכת שכוללת איסוף חומרים איכותיים, כתיבת תכנים ויראליים, נטוורקינג (התחברות לאנשים וגופים משפיעים אחרים ברשת החברתית) ותגובות פעילות לחברים / עוקבים / עמודים עסקיים אחרים ואמצעים נוספים שמאפשרים קידום אורגני יעיל בתוצאות הלוקאליות.

פרופיל מאומת של גוגל+ יכול לנהל עשרות עמודים במקביל מתוך הפרופיל הראשי ולעבור בין עמוד לעמוד כמנהל בדומה לניהול העמודים העסקיים בפייסבוק.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה