גוגל AMP, עכשיו גם באדוורדס – AMP for Ads

פרויקט הקוד הפתוח AMP אותו מובילה גוגל במטרה להאיץ באופן משמעותי את הגלישה ואת הצגת המודעות במובייל עובר גם למערכת הפרסום אדוורדס. AMP או accelerated mobile pages התחילה כיוזמה המכוונת בעיקר לאתרי חדשות גדולים, למשל הגארדיאן הבריטי ואחרים שנבחרו להוביל את הפרויקט יחד עם גוגל. כיום מרבית אתרי החדשות המובילים בעולם מייצרים גרסת מראה של האתר באמצעות קוד HTML ייעודי לפלטפורמת AMP כאשר ברוב המקרים העמודים מתארחים בשרתים של גוגל עצמה וזוכים לתצוגה מועדפת בתוצאות החיפוש באמצעו קרוסלת חדשות שמופיעה מעל תוצאות החיפוש האורגניות.

AMP-project קרוסלת חדשות AMP

הקוד של AMP הוא מעין גרסה רזה של HTML רגיל שכוללת רק אלמנטים חיוניים לתצוגת הדף ולרוב אינה כוללת סקריפטים חיצוניים מסוג JS או גיליונות עיצוב CSS שמכבידים על מהירות טעינת העמוד. תכנות לעמודי AMP אינו מסובך במיוחד, בוודאי עבור עמודי נחיתה – וכאן נכנס החידוש של גוגל. כל אותם אתרי חדשות שכבר משתמשים בגרסאות AMP באתרים שלהם (וכאמור, מדובר בכל אתרי החדשות המובילים בעולם, בין השאר) יכולים מעכשיו להציג בעמודים אלה מודעות גוגל שהן עצמן מבוססות AMP או כפי שגוגל מכנה אותן AMP for Ads או בקיצור A4A.

על פי נתונים שפורסמו מודעות מבוסס A4A מוצגות מהר הרבה יותר ממודעות מבוססות HTML רגיל (התמונה למטה מתוך הבלוג פרויקט AMP) בעוד אתרים או עמודי נחיתה המבוססים על AMP מוצגים בדפדפן פי 4 מהיר יותר מעמודים מבוססי HTML רגיל וזאת תוך צריכת עשירית מרוחב הפס של אתר רגיל.

ההכרזות על פורמט המודעות החדש למובייל, כמו גם פורמטים אחרים של מודעות דוגמת Dynamic native ads שעתה זמינות ליותר מפרסמים גם באופן פרוגרמטי יצאו בבלוג דאבלקליק עם סיום DoubleClick Leadership Summit והן חלק מהאסטרטגיה הכוללת של גוגל ושל רוב ענקיות האינטרנט: קודם כל מובייל, או Mobile first, לאור העובדה שהחל מתחילת שנה זו מספר משתמשי האינטרנט במובייל עבר את זה של משתמשי דסקטופ.

אקשן אייטמס למפרסמים

מעבר לשימוש בפורמט מודעות AMP בתוך קמפיינים, למפרסמים יש כעת אופציה לבנות עמודי נחיתה מבוססי AMP שיוגשו לגולשי מובייל באופן מהיר במיוחד, שבתורו תורם באופן משמעותי ליחסי ההמרה. בנוסף, הטמעת אנליטיקס או כל כלי מדידה אחר מתבצעת בעמודי AMP באופן שונה מאשר באתרי אינטרנט רגילים ואפשר להעלות קוד אנליטיקס אפילו למודעות עצמן באמצעות מנגנון amp-analytics שמובנה בתקן AMP.

בנוסף, מאחר ורשת הפרסום של גוגל (GDN) מציגה למשתמשים מודעות בכל אתר בו הם מבקרים, גם מפרסמים ישראלים יכולים כבר עכשיו להתחיל להשתמש במודעות A4A שיוצגו לגולשים ישראלים המבקרים באתרים בינלאומיים.

AMP for ads הוא פורמט חדש לחלוטין, אבל כזה שמתיימר להחליף בסופו של תהליך את רוב הפרסומות הקיימות היום באתרי אינטרנט, בוודאי כאשר מדובר בגרסאות מובייל של אתרים אלה. AMP for ads נושא בשורות טובות הן למפרסמים והן למשתמשים מכמה סיבות עיקריות:

  • הוא חסכוני לאין שיעור מבחינת צריכת רוחב הפס
  • הוצא מוצג במהירות רבה שאינה מתנגשת עם מהירות הטעינה של האתר עצמו והתוכן אותו תורך המשתמש
  • פרסומות נטענות בדפדפן רק האזור בו הן מוצגות מוצג על מסך, מה שתורם באופן משמעותי לחיי הסוללה של המשתמשים
  • ניתן להטמיע מגוון אמצעי מדידה (אנליטיקס) בתוך המודעות עצמן

לפחות בעולם המובייל,  AMP for ads יחד עם עמודי נחיתה מבוססי AMP, נראים כמו פתרון מושלם שיכול להביא ליחס הקלקה (CTR) גבוה יותר על מודעות יחד עם יחסי המרה (conversion rate) משופרים בעמודי הנחיתה תודות למהירות הטעינה והשיפור בנראות העמוד.