גוגל Firebase Analytics

firebase analytics

גוגל אנליטיקס לאפליקציות מעולם לא הצליחה לתפוס נתח שוק משמעותי כמו גרסת הווב של המוצר, שהוא פתרון האנליטיקס הברור מאליו עבור חלק לא מבוטל מאתרי האינטרנט בעולם. בימים האחרונים מקדמת גוגל גרסה חדשה של אנליטיקס לאפליקציות (לא רק אנליטיקס, אבל זה מה שמעניין אותנו בהקשר של Firebase), וכעת היא ממליצה להתקין אותה באפליקציות ולא את גרסת האנליטיקס הרגילה.

אנליטיקס לאפליקציות

הגרסה של גוגל אנליטיקס לאפליקציות מעולם לא היוותה אלטרנטיבה ראויה לגרסה הרגילה של אנליטיקס, אם בגלל המאפיינים הייחודיים של אפליקציות ואם בגלל שהיא פשוט הייתה גרסה חיוורת יחסית, מסובכת להטמעה ולוקה בדיווחים לא תמיד מהימנים. לפחות בשלב זה נראה שאין בגוגל תוכניות לסגור את הגרסה הנוכחית, אבל עבור משתמשים חדשים גוגל כבר עכשיו ממליצה לעבור לגרסת Firebase, שאמורה להוות שיפור משמעותי לעומת הגרסה הקיימת. אחד היתרונות המשמעותיים ביותר הוא היכולת לנתח נתונים ללא data sampling, כלומר לא מדובר במידע מדגמי, אלא בדיווח של אחד לאחד על המתרחש בתוך האפליקציה שלך.

בנוסף, Firebase Analytics מספקת תמונה ברורה יותר מקורות התנועה לאפליקציה – כולל תיוג קמפיינים ישר מהקופסה (חולשה משמעותית של גרסת אנליטיקס הרגילה), אינטגרציה מלאה עם אדוורדס לצורך ניתוח קמפיינים וכן תכונה ייחודית בשם קהלים שמאפשרת לך, בעל האפליקציה, לפלח את המשתמשים על פי סט תכונות משותפות. Firebase כוללת גם אפשרויות דיווח אוטומטיות היישר מן הקופסה ללא הגדרות מיוחדות דוגמת ניתוח מכירות והיא שמה דגש מיוחד על אחד המאפיינים השימושיים ביותר באנליטיקס: event tracking. גם במקרה זה, דיווחים רבים מתבצעים באופן אוטומטי ויש כמובן גם אפשרות לייצר events מותאמים אישית בהתאם להעדפות שלנו ולסוג האפליקציה.

את ההכרזה המלאה של גוגל אפשר לקרוא כאן, העמוד הראשי של Firebase Analytics ומדריך קצר לרישום events מותאמים אישית.