Expanded Text Ads – פורמט מודעות חדש בחיפוש

השינוי הגדול ביותר בתולדות אדוורדס מאז הוקמה רשת הפרסום לפני 15 שנה יוצא לדרך: הכפלת גודל מודעת הטקסט, עכשיו בגרסת בטא סגורה גם ללקוחות מובילים בישראל.

מדובר בשינוי מסיבי בנראות מודעות הטקסט הן במובייל והן בדסקטופ, ומדובר בשינוי חשוב גם עבור המפרסמים שכעת ייהנו מכמות כפולה של טקסט שיווקי אליו ייחשפו הגולשים. אבל כמו בכל שינוי, יש גם נקודות שעלולות להקשות על המפרסמים, והעיקרית שבהן היא ירידה בנראות של פרסומות שאינן במקומות הראשון או השני ובעיקר במובייל. כמו כן, מפרסמים שלא יעדכנו את בשבועות הקרובים את הקופי בכל המודעות עלולים למצוא עצמם עם מודעות בעלות נפח מצומצם בהרבה משל המתחרים – ובעקבות זאת גם ירידה ביחס ההקלקה.

google-expanded-ads

מאחר והפורמט החדש הוא עובדה מוגמרת, מומלץ להתחיל ולהתאים את הקמפיינים שלכם לפורמט החדש בהקדם האפשרי. כמו בשינוי המשמעותי הקודם, כאשר מספר המודעות בעמוד תוצאות החיפוש ירד, בהחלט ייתכן מצב שגם הבידים יתחילו לעלות כדי להופיע במקומות 1-2 שיתפסו את הנתח above the fold במובייל.

לאחר שהכריזה כבר בשנת 2014 על מדיניות Mobile First עבור כל המוצרים שלה, עכשיו המהפכה מגיעה גם לרכיב המשפיע ביותר במערכת של גוגל: אדוורדס, יצרנית המזומנים העיקרית של החברה שאחראית לחלק הארי מסך הכנסות החברה  שעמד ב-2015 על 74.5 מיליארד דולר. המשמעות של Mobile First בהקשר של אדוורדס היא פשוטה: הגדלת הנראות של הפרסומות והשטח שהן מאכלסות במסך הקטן יחסית של הטלפון.

בחודשים הקרובים נראה מה משמעות השינוי עבור מפרסמים והאם תיווצר מלחמת בידים נוספת שתגרום לעליית המחיר לקליק.