כלי מילות המפתח של גוגל מזייף בגדול

כבר כמה חודשים ידוע שכלי מילות המפתח של גוגל איבד מאמינותו ואינו מספק תוצאות מהימנות, לפחות כאשר הדבר מדובר בביטויים או מילות מפתח שאין בהן פוטנציאל מסחרי, כלומר כאלה שמפרסמים פוטנציאליים לא מעוניינים לפרסם לצידן.

כאשר גוגל "שדרגה" לאחור את כלי מילות המפתח שלה, כתבנו על הביקורת הרבה ועל החלופות האפשריות שזמינות לעריכת מחקרי מילים, שרובן אינן זמינות בעברית, אבל רק לאחרונה נתקלנו בדוגמא כל כך בולטת, שדי קשה להתעלם ממנה.

מאחר ומדובר בביטוי בעל פוטנציאל מסחרי לא מבוטל, לא נוכל לחשוף אותו לצרכי המאמר הקצר הזה, רק נאמר שעבור הביטוי הזה, כלי מילות המפתח של גוגל מראה בסביבות 600 חיפושים עם התאמה מדויקת ובלי פיקים עונתיים בכמות החיפושים (פיקים שדווקא כן אפשר לראות בגוגל אינסייטס או טרנדס). כמה הייתה כמות הכניסות בפועל על הביטוי הבלתי מסחרי הזה לאתר שנמצא במקום הראשון? בערך 100,000 בחודש, ואלה הן הכניסות בפועל, ולא סך החיפושים, שבוודאי עמד על מספר גבוה בהרבה.

המסקנה הישירה: אך תסמכו על כלי מילות המפתח של גוגל כאשר אתם מחפשים נישות חדשות, התמונה שהוא יציג עלולה להיות רחוקה מאוד, אבל מאוד מהמציאות הקיימת בשטח, כל עוד הביטוי שחיפשתם עדיין אינו נחשב לכזה בעל פוטנציאל מסחרי (ודברים כאלה יכולים להשתנות מהר מאוד).

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה