פרסום עמוד בפייסבוק, הדור הבא

לפני כחודש שינתה פייסבוק את ממשק המשתמש של עמודים, ונכון להיום עמוד בפייסבוק הוא כבר הרבה יותר מעמוד, עם כל השימושיות של אתר מלא בתוך הפלטפורמה של פייסבוק. לצד השקת העמודים החדשים, פייסבוק גם הודיעה על פרישה לגמלאות של תיבת FBML הוותיקה והשימושית והחלפתה באפליקציות קנבס המאפשרות שילוב ותמיכה מלאה ב- iFrame חיצוני, לחלופין אפשר להשתמש בשפה המשודרגת, XFBML.

האבולוציה של פייסבוק אמנם מתסכלת את המשתמשים לפעמים אבל גם מספקת אפשרויות חדשות להעשיר את חוויית המשתמש באתר. אחת הדוגמאות הבולטות ביותר היא מעבר מעמודי נחיתה שמבקשים (ולפעמים מתחננים) מהגולש לעשות לייק לעמוד, לעבר אפליקציות עשירות מבוססות iFrame, כלומר כאלה שיושבות על שרתים שאינם של פייסבוק, ומאפשרות לנו ליצור מיניסייט מותאם באופן מוחלט לצרכי המותג.

בתחתית העמוד צירפנו כמה דוגמאות לעמודים כאלה, עמודי פייסבוק החדשים יוצרים אינטראקציה עם הגולש מן הרגע הראשון שהוא נכנס לעמוד וממלאים הרבה יותר מהפונקציה הבסיסית של לחיצת לייק ומעבר ל-Wall לצפייה חסרת משמעות בזרם בלתי פוסק של תגובות (במקרה הטוב) או פוסטים ישנים ולא רלבנטיים (במקרה הרע).

פרסום העמוד בפייסבוק

למרות שפייסבוק הוא חלק בלתי נפרד מחייהם של עשרות ומאות אלפי ישראלים כבר למעלה משלוש שנים, חברות המדיה המסורתיות גילו אותו רק בשנה האחרונה, ועדיין מתקשות להשיג יחסי המרה סבירים ותמורה מלאה לתקציב פרסום בפייסבוק, אולי מתוך החמצה כלשהי בהבנת המדיום הפרסומי החדש יחסית הזה.

פרסום בפייסבוק, עמודי פייסבוק חדשים

עמוד לדוגמא

מאחר ופייסבוק הוא עולם סגור יחסית, ולא רק מפני גוגל, הדרך היעילה ביותר למקסם רווחי קמפיין היא לפרסם את עמוד החברה שלך ולא עמוד נחיתה או אתר חברה חיצוני.  הגולש נשאר בתוך האתר המוכר לו, מורגל בלחיצת לייק בלי שיכריחו אותו ואם העמוד בנוי היטב כמתואר למעלה, הוא גם נחשף לגירויים חדשים הקשורים ישירות למותג ולא ישירות ללחיצה על כפתור לייק… וכאן טמון למעשה כל ההבדל. קהל משתמשי פייסבוק הוא קהל שברובו הבין את השטיקים של חברות השיווק המסורתיות, פרסום ותחינה להצטרפות לעמוד – גם תוך כדי הבטחת פרסים ומתנות – הוא לא ערובה לקהל שבוי, ושוויו של עמוד בפייסבוק לא נמדד בכמות החברים בו אלא בכמות האינטראקציות שלהם עם העמוד. עמוד נחיתה שכבר כולל בתוכו את כל המידע על מושא הפרסום בפייסבוק אמור לייצר אינטראקציה טובה עם גולשי האתר ולבסוף גם נאמנות גבוהה יותר למותג.

למטה מצורפות כמה דוגמאות לעמודים בפייסבוק שמצאו שימושים חדשניים יחסית לבניית עמודים בפייסבוק וכמובן פתרונות יפים למיקסום רווחי מסעות פרסום באתר.

http://www.facebook.com/HYPERARTS

http://www.facebook.com/wildfireinteractive

http://www.facebook.com/soshables

http://www.facebook.com/Room214

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה