כמה שלבים הכרחיים של ניהול מוניטין ברשת

בחודשים האחרונים עולה שוב ושוב הנושא של ניהול מוניטין ברשת בשני הקשרים עיקריים: מיתוג אישי לאנשים פרטיים וניהול מוניטין של חברות או ארגונים מסחריים. למרות הבדלים מסויימים בין שני הסוגים הללו, השלבים הבסיסיים לניהול המוניטין די דומים ורצוי להתחיל לנקוט בהם מוקדם ככל האפשר.

אם אתה אדם פרטי, השלב הראשון כולל בדרך רכישת שם מתחם (דומיין) הכולל את שמך ושם המשפחה שלך או פתיחת בלוג / אתר אינטרנט הנושא את שמך. אין צורך להרבות בטקסטים או מאמרים ואין חובה להתייחס לאתר כאל בלוג שיש צורך לעדכן מדי יום. הפרטים הבסיסיים יספיקו, כולל כל מידע על עצמך שתרצה לחשוף.

במקרה של חברות או ארגונים להן כבר יש אתרי אינטרנט, מומלץ לרכוש דומיין הכולל את שם החברה ולא כזה שמתייחס לתחום העיסוק שלה. כך, למשל, חברה בשם XXX העוסקת בתחום ההנדסה תרכוש דומיין בשם XXX-engineering ולא engineering-company-services או שם מתחם גנרי אחר שלא כולל את שם המותג.

לשני האתרים, גם זה העוסק במיתוג אישי וגם זה הקשור לתחום ניהול מוניטין של העסק, יש לצרף קישורים לפרופילים שכעת צריך לפתוח ברשתות חברתיות מובילות. בשלב הראשון, עדיף לפתוח פרופילים אישיים או עמודי חברה לפחות בארבע רשתות כאלה ובהן פייסבוק, טוויטר, יוטיוב ולינקדאין. במידת הצורך, אפשר לפתוח פרופילים נוספים באתרים כגון Ning ורבים אחרים. ככל שהפרופילים האלה פעילים יותר, כך גדלה אמינותם בעיני מנועי החיפוש – ולכן מומלץ לחבר ביניהם ולדאוג שכל פוסט יתפרסם במקביל בכל הרשתות החברתיות כדי להקטין את הצורך בתחזוקה שוטפת של כל פרופיל בנפרד.

במקביל, יש לטפח את הפרופילים האלה ולהקפיד לצבור עוקבים / חברים. בעוד שבפייסבוק תוכלו להיעזר בחברים או בני משפחה, צבירת עוקבים בטוויטר היא מלאכה קשה הרבה יותר ומצריכה זמן, סבלנות, ידע מקצועי והרבה יכולת יצירתית להבעה עצמית ב-140 תווים או פחות.

דחיקת אזכורים שליליים

ככל שהאתרים והפרופילים שלכם מחוברים באופן טוב יותר ומתוחזקים כראוי, כך רב יותר הסיכוי שהם יתפסו את המקומות הראשונים על חשבון תוצאות שליליות. ישנן דרכים נוספות בהן אפשר לנקוט, אם כי הן לא נכונות בכל תחום. אחת הדוגמאות הבולטות  ביותר היא זו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שאת בניית הנוכחות והמיתוג האישי שלו באינטרנט החל הרבה לפני שנבחר לנשיאות.

פרט לתוצאות כגון חדשות, תמונות או קטעי וידאו (עליהן אפשר לשלוט באופן חלקי) לאובמה יש דומיין על שמו עם שתי תוצאות בעמוד הראשון וכן 3 תוצאות מתוך הרשתות החברתיות.

המיתוג האישי של ברק אובמה באינטרנט

המוניטין של ברק אובמה מנוהל ברשת

השלמה אוטומטית של גוגל

אחת התופעות הבעייתיות ביותר עבור אנשים רבים נמצאית בהשלמה אוטומטית של גוגל ובתכונות של גוגל אינסטנט, כפי שאפשר לראות בדוגמא למטה. היכולת לשלוט על היבטים אלה של גוגל היא מוגבלת, ושמורה בעיקר לתוצאות בהן נפח החיפוש קטן יחסית. יחד עם זאת, אם ניהול מוניטין ברשת או מיתוג אישי חשוב, מומלץ בחום להתחיל להרגיל את גוגל להשלים מחרוזות חיוביות לשם שלך או לשם העסק שלך, ולהקדים תרופה למכה אם בעתיד יתחילו להופיע מחרוזות חיפוש בעלות אופי שלילי.

השלמה אוטומטית לא מחמיאה

כך נראית השלמה אוטומטית לא מחמיאה עם עמוד תוצאות בהתאם

סיכום ביניים על מיתוג אישי וניהול מוניטין ברשת

לא נכנסנו לעובי הקורה ולא פירטנו במאמר הזה את כל הדרכים והאופנים בעזרתם ניתן לנהל מוניטין ברשת ויצירת מיתוג אישי תוך ניהול התדמית שלך אופן אקטיבי, בלי לחכות שמנועי חיפוש או בעלי אינטרסים יעשו זאת עבורך – אבל מאחורי הקלעים יש דרכים רבות לעשות זאת, מעבר למפורט כאן.