עדכון פנדה בישראל

עדכון פנדה המדובר של גוגל, שהוא עדכון מתמשך שהחברה משכללת כבר כמה חודשים ונמצא כרגע בגרסה 2.4, אחרי שהוצג לראשונה לעולם החיפוש ב-23 לפברואר השנה, נכנס גם לגוגל ישראל ולשפה העברית. העדכון צפוי להשפיע על 6-9 אחוזים מכלל החיפושים בעברית.

פנדה הוא אחד השינויים המקיפים שעבר האלגוריתם של גוגל בהיסטוריה שלו והוא נועד להלחם בכמה תופעות מכוערות באינטרנט וגם לכמה כאלה להן אחראית גוגל במישרין. בגדול, עדכון פנדה נועד להלחם בתופעת חוות התוכן – אתרי ענק המכילים מיליוני מאמרים קצרים להם יש ערך מוסף מוגבל, אם בכלל, למי שחיפש את המידע. למרות שבארה"ב התופעה הזו קיימת כבר שנים ובממדי ענק שפשוט היטו את תוצאות החיפוש של גוגל, בארץ זו תופעה חדשה יחסית, אם גם כאן כבר קיימות חוות תוכן שנהנות מטראפיק לא מבוטל.

המאפיינים של חוות תוכן הם בעיקר אלה:

  • כתיבה על כל נושא שקיים בעולם, בדרך כלל בקצרה. לקטגוריה זו שייכים מרבית אתרי המאמרים, בעיקר Reader ו- Articles ודומיהם בעולם האינטרנט הישראלי.
  • אתרים עם כמות חריגה של עמודים, למשל פורומים.
  • אתרי שגונבים תוכן מקורי של אתרים אחרים (Content Scraping) בדרך כלל על ידי שימוש בקבצי ה-RSS שלהם.
  • אתרים שאינם שייכים למותגים חזקים. מותג חזק מתאפיין בדרך כלל על ידי חיפושים מועטים על שם הדומיין, בין השאר.
  • למרות שגוגל עצמה לא מודה בכך, שנראה שעדכון פנדה כולל לא מעט מאפיינים של רשתות חברתיות כגון לייקים, +1 של גוגל וסימנים חברתיים נוספים.
  • עוד דבר שגוגל לא מודה בו, אבל יכולה להיות לו השפעה מבחינת האלגוריתם הוא יחס הנטישה בעמוד, Bounce Rate, כאשר אחוז גבוה יכול להעיד על חוסר הרלבנטיות של העמוד לחיפוש, וכך גם זמן השהייה הממוצע באתר.

לא רק חוות תוכן אמורות לספוג ירידות במיקומים, גם אתרים שאינם כתובים טוב, אתרים מיושנים שלא ריעננו תוכן תקופות ארוכות ועוד. יהיה מעניין לעקוב בחודשים הקרובים אחרי התנודות בגוגל ולראות איזה אתרים יורדים ואיזה אתרים עולים, וכמובן לעשות התאמות כדי לנסות למזער פגיעות במיקומים אם תהיינה כאלה. הניסון בחו"ל מראה שפנדה הוא האלגוריתם הכי מדויק שכתבה גוגל – וכי במקרים רבים הוא מתקשה לדרג אתרים בעלי תוכן מקורי מעל גנבי תוכן, וכי דווקא חוות תוכן מסוימות עלו בדירוגים מאז השינוי, ולא ההפך.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה