קידום סרטונים ביוטיוב

לאחרונה חגגו ביוטיוב יום הולדת חמש, והיו להם הרבה סיבות טובות לחגוג את האירוע. יוטיוב (בבעלות גוגל, כידוע) הוא האתר השלישי בעולם מבחינת כמות הגולשים בו וכמות החיפושים המבוצעת בו שנייה רק לחברה האם, גוגל. כלומר יוטיוב אינה רק הפלטפורמה הגדולה בעולם לסרטוני וידאו אלא גם מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם מבחינת כמות חיפושים.

קידום סרטונים ביוטיוב הוא כיום חלק מעבודת קידום אתרים סטנדרטית, ולמלאכת הקידום הזו יש כמה חוקים משל עצמה. לא כולם מבינים כיום את מהות הפרסום ביוטיוב ואת האפשרויות הגלומות, ולכן נביא כמה עובדות מהותיות על האתר

עובדות מעניינות על יוטיוב

  • הסרטון הנצפה ביותר באתר בכל הזמנים הוא השיר Bad Romance של ליידי גאגא (231 מיליון צפיות נכון לכתיבת שורות אלה)
  • גולשים מרחבי העולם צופים ביותר משני מיליארד סרטונים ביום
  • סרטונים באורך 24 שעות מועלים לאתר מדי דקה
  • מרבית הגולשים ביוטיוב (70%) מגיעים מחוץ לגבולות ארה"ב
  • הגולש הממוצע מבלה באתר 15 דקות ביום
  • כמות הוידאו באתר גדולה יותר מסך התוכן שהפיקו רשתות הטלוויזיה בארה"ב מאז הקמתן, והיא ממשיכה לגדות מדי יום
  • כמות המפרסמים באתר גדלה פי 10 בשנה האחרונה לבדה, מה שמתבטא בשילוש כמות ההכנסות לצד הצגת מספר גדול של מוצרי חמפרסמים וחידושים טכנולוגיים נוספים.
  • פייסבוק היא מפיצת התוכן העיקרית של יוטיוב. למרות שהנגן של יוטיוב מטמע במיליוני אתרים ברחבי העולם, משתמשי פייסבוק משתפים בינם ובין עצמם למעלה מ-46 שנות וידאו מדי יום!
סטטיסטיקה של הסרטון של ליידי גאגא ביוטיוב

באד רומאנס, הסרטון הנצפה של ליידי גאגא

(מקור הנתונים, Mashable)

אופטימיזציה של סרטונים

סרטוני יוטיוב מקודמים מזה שנים על גוגל בתוצאות החיפוש, כאשר סרטונים אטרקטיביים מופיעים במיקומים גבוהים מאוד בתוצאות החיפוש. כדי להציג סרטון בתוצאות החיפוש גוגל מסתמכת על שני קריטריונים כללים:

  1. תוכן רלבנטי שהוזן עבור הסרטון בזמן שהועלה (בחירת קטגוריה מתאימה, שם הסרטון, תיאור ומילות מפתח)
  2. נתונים סטטיסטיים של הסרטון (שכל אחד יכול לצפות כמו בדוגמא למעלה של ליידי גאגא) כולל כמות צפיות, דירוג גולשים, תגובות ומגמות צפייה.

הזנת תוכן רלבנטי רלבנטי עבור הסרטון דומה להזנת תוכן רלבנטי עבור עמוד באתר שלך, וחשוב לבחור מילות מפתח וביטויים עבורם תרצה שהסרטון יופיע בתוצאות החיפוש.

הפרמטרים האחרים שקשורים להופעה בתוצאות החיפוש של גוגל קצת פחות תלויים בך, אבל עדיין יש יכולת להשפיע עליהם באמצעים שונים, אך במידה מוגבלת.

פרסומת של קסטרו

פרסומות וידאו של קסטרו

קידום סרטונים בלי יוטיוב

גוגל לא מפלה לטובה את יוטיוב למרות הבעלות עליו, ואל תוצאות החיפוש אפשר להכניס סרטונים מכל מקור, כל עוד שומרים על כללי התוכן הרלבנטי ועל קידום העמוד בו מופיע הסרטון באמצעים סטנדרטיים. לקידום סרטונים בלי יוטיוב יש כמה יתרונות משמעותיים:

  • אין תלות בנתוני הצפייה של יוטיוב כתנאי להופעה בתוצאות החיפוש
  • הוידאו אינו חשוף לתגובות אנונימיות ודירוגים שליליים
  • עמוד הנחיתה נמצא בבעלותך והיכולת לקדם בו מוצרים או שירותים גבוהה הרבה יותר

סרטונים ויראליים

סרטונים ויראליים זה מעין ביטוי באזז שמסתובב באוויר כבר כמה שנים, אבל כמו במקרה של בלוקבאסטר הוליוודי, גם כאן אין לאף אחד נוסחה מנצחת והרוב המכריע של הסרטונים זוכים לאחוזי צפייה זעומים. למרות העובדה הזו, סרטון לא חייב להיות ויראלי כדי להשיג יעדים שיווקיים מסויימים ארוכי טווח, בדיוק כאלה המושגים על ידי הצבת סרטון בראש תוצאות החיפוש של גוגל במילים וביטויים רלבנטיים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה