גוגל אנליטיקס, ניתוח התנהגות גולשים לפי יום בשבוע ושעה ביום

עסקאות לפי יום בשבוע

גוגל אנליטיקס מספק לנו שפע של תובנות על התנהגות הגולשים באתר שלנו: מאיפה הם באו, לאיזה עמודים הם נכנסו באיזה עמודים בחרו לצאת מהאתר, איזה עמודים ייצרו לנו ערך מוסך דמוי לידים או מכירות ועוד אינספור דוחות "ישר מהקופסה". לצד הדוחות הסטנדרטיים קיימים דוחות שאת המידע בהם נוכל לקבל רק באמצעות התאמה אישית, ובעזרתם נוכל להפיק תובנות חדשות שלא זמינות למשתמש הרגיל בדוחות הרגילים.

במאמר זה נעסוק בדוגמה אחת כזו: צפייה בהתנהגות הגולשים באתר לפי הימים השונים בשבוע ולפי השעות בהם מתבצעת פעילות זו.

בניית דוח מותאם אישית לפי ימים

עובדה ידועה (לפחות אמורה להיות ידועה) היא כי עבור אתרי מסחר אלקטרוני, גולשים חוזרים יוצרים מספר גדול של המרות מגולשים חדשים, זה ברור וטבעי. הלקוח מבצע בירורים במספר אתרים לפני שהוא חוזר לבצע רכישה.

  • הערה בנושא גולשים חוזרים מול חדשים: בעידן של גלישה מריבוי מכשירים ומיקומים, גולש חדש אינו בהכרח כזה. כניסה לאתר יכולה להתבצע מהמחשב הנייד, מהמחשב השולחני בעבודה, מהטלפון, מהטאבלט או מהמחשב בבית. בכל פעם תירשם כניסה של גולש חדש, למרות שמדובר באותו אדם. מסיבה זו, הנתונים מוטים כלפי מטה עבור המרות של גולשים חוזרים, ויש להביא זאת בחשבון.

עובדה ידועה נוספת (שוב אנו תקווה שהיא אכן ידועה) היא שהתנועה ברוב האתרים בארץ יורדת משמעותית בסופי שבוע, מה שבתורו מפחית את ההמרות שהאתר מייצר. לאור עובדה זו, נרצה לייצר עבור האתר שלנו דוח שמפריד בין הטראפיק בימי חול לטראפיק בסוף השבוע, דוח כזה יספק תמונה ברורה ומובחנת יותר לגבי  איכות התנועה לאתר שלנו  וביצועי המכירות בימים או השעות השונות בשבוע.

כדי לעשות זאת, ניצור דוח מותאם אישית חדש (Custom Report), נבחר את הערכים והממדים שאנו רוצים לבדוק (עסקאות ומקורות תנועה בדוגמא זו) וכן נבחר מסננים (ניתן לבחור עד חמישה לכל דוח) שיסננו החוצה (או פנימה) את הימים או השעות שאנו רוצים לבדוק:

סינון יום בשבוע בדוח מותאם אישית

והנה הדוח כאשר ימי שישי ושבת סוננו ממנו:


עסקאות לפי יום בשבוע

בדומה לפלחים (סגמנטים), גם דוחות מותאמים אישית כוללים מידע היסטורי וניתן ליישם אותם על כל המידע שמופיע באנליטיקס שלנו, עוד לפני שייצרנו את הדוח.

בדיוק באותו בו ייצרנו את הדוח עבור ימים, ניתן לייצר דוחות דומים עבור טווח של ימים, טווחי שעות (בעזרת Reg-ex). בדוגמה זו למשל, שימוש ב-regular expression פשוט במיוחד – (23|00|01|02|03|04|05|06|07) – מאפשר לנו לצפות בדוח של שעות הפעילות באתר בין השעות 11 בלילה ל-7 בבוקר, זמן שבו הפעילות באתר יורדת בדרך כלל באופן משמעותי (אם כי בהחלט יש הפתעות) – שימוש בדוח כזה יעזור לנו, למשל, לתזמן את הקמפיינים באדוורדס כך שיניבו תפוקה גבוהה יותר.

 

לסינון טווח שעות reg-ex