שינויים באלגוריתם של גוגל

בימים האחרונים עומד באוויר ריח של שינויים באלגוריתם החיפוש של גוגל. אתרים ותיקים מאבדים מיקומים וטראפיק בעוד אתרים אחרים, לעיתים בלתי רלבנטיים בעליל, תופסים מיקומים גבוהים במיוחד בתוצאות החיפוש.

שתי דוגמאות לשינוי אלגוריתם אפשרי

שניים מהתחומים המחופשים ביותר בישראל, ובוודאי שניים מהרווחיים ביותר הם תיירות וביטוח. בתחום התיירות לא רואים הבדלים משמעותיים בביטויים המרכזיים, אבל באתרים רבים וותיקים חלה נסיגה במיקומים בעיקר בביטויי זנב ארוך. אתרי תיירות הם במרבית המקרים גם אתרי תוכן ענקיים עם עמודים ייעודיים לכל סוג נופש, יעד טיסה וכיוצא באלה, ולפיכך זוכים לכמות משמעותית של טראפיק מביטויי זנב ארוך. טראפיק זה, כאמור, נמצא בשבועות האחרונים בירידה עקבית.

בתחום השני: ביטוח רכב, אנו רואים תופעה מעט שונה. בניגוד לתיירות, אתרי חברות הביטוח אינם מתפקדים כאתרי תוכן ורובם המכריע מקבלים את חלק הארי של הטראפיק ממספר מצומצם של ביטויי מפתח ובראשם הביטוי "ביטוח רכב".התחרות בגוגל על המונח הזה היא אחת הייצריות ביותר בארץ  וגם אחת הרווחיות ביותר: הן לחברות הביטוח והן לחברות הקידום.

בשבועות האחרונים אנו עדים לתופעה שאפשר להסביר אותה, כנראה, רק בדרך אחת: Google Dance – ריקוד של גוגל שמתרחש לפני כל שינוי משמעותי באלגוריתם החיפוש. הריקוד הזה מעוות לתקופה קצרה את תוצאות החיפוש עד שהשינוי מגיע לכל שרתי גוגל בעולם.

לאור התחרות העצומה שקיימת בתחום, הופתענו למצוא בשבועות האחרונים פוסט אנונימי של אתר כלשהו שהתמקם בראש תוצאות החיפוש ואפילו הגיע למקום הראשון ללא שום הסבר הגיוני ובניגוד לכללים הידועים של גוגל. יש מקדמי אתרים שיגידו שגוגל שומרת מקום של כבוד בתוצאות החיפוש שלה לבלוגים משירות בלוג ספוט שנמצא בבעלותה, אבל במקרה הזה זה נראה לא מציאותי.

המסקנה אם כך, היא שאנו עומדים בפני שינויים באלגוריתם של גוגל, ובימים הקרובים נראה אם ההנחה שלנו הייתה נכונה

גוגל דאנס, שינויים באלגוריתם של גוגל

מתרבים סימנים לשינוי מתקרב באלגוריתם של גוגל

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה